Economia

TANTXTANT

Andalusia i el corredor mediterrani

Un any després que un grup d’interès econòmic del País Valencià i de Catalunya es reunís a Tarragona per reclamar l’acceleració del corredor mediterrani, la pressió per a aquesta infraestructura europea tan bàsica ha rebut una empenta des del sud de l’Estat. En una reunió celebrada a CadisBarrios (Cadis) fa menys d’un mes, s’ha afegit al clam que s’impulsi d’una vegada l’eix ferroviari de mercaderies i de passatgers l’empresariat andalús. Per no fer enfadar Madrid, en l’acte es va defensar el corredor mediterrani com una infraestructura de caràcter circular, que hauria de completar el conegut model radial, que, com tothom sap, té Madrid com el melic de l’Estat espanyol i continua el seu desenvolupament de manera imparable, mentre l’eix és en via morta. En qualsevol cas, benvinguda sigui l’enèsima reclamació, en aquest cas amb la singular incorporació dels empresaris andalusos.

Que el corredor es faci ràpid i que passi per la Mediterrània té moltes virtuts, entre les quals que permetrà integrar encara més l’economia espanyola amb la UE, permetrà descarregar de camions unes autopistes molt saturades, i que serà bo per al medi ambient. Potser finalment, amb el suport andalús, serà més fàcil que s’acceleri, per quatre raons: en primer lloc perquè del recorregut mediterrani Andalusia era l’única comunitat afectada que faltava, després que Múrcia, el País Valencià i Catalunya anessin a l’una; en segon lloc perquè la reivindicació ha deixat d’estar formalment liderada pels catalans, la qual cosa li dona més possibilitats d’èxit a Espanya; en tercer lloc perquè Andalusia és la comunitat amb més població de tot l’Estat i, per tant, un territori on es poden recollir molts vots; i en quart lloc perquè en paraules d’un dels intervinents a l’acte, el corredor és un deute històric de l’Estat. A veure si ara anirà de bo. Pel que pugui ser, bon lector, esperi’s ben assegut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera