La Borsa
Més valors
Economia

Baixa el nombre de tallers il·legals de cotxe a Girona

L’increment de vendes de cotxes híbrids i elèctrics i l’aparició de noves tecnologies han accelerat la desaparició d’aquests tallers, segons Corve

L’increment de vendes de cotxes híbrids i elèctrics i l’aparició de noves tecnologies han fet caure el nombre de tallers il·legals a les comarques de Girona, segons informa l’ACN. La patronal Corve lamenta que encara “hi ha massa” establiments treballant de manera irregular. El president de l’entitat, Jordi Solà, però, creu que “els il·legals desapareixeran”, però reconeix que la complexitat tècnica “també ho posa més difícil” als tallers legals, ja que obliga a millorar la formació dels mecànics. Solà assenyala que “pot suposar un problema” especialment per a petits negocis de poble, que hauran de reconvertir-se. El president de Corve explica que l’increment de “cotxes connectats” amb el fabricant col·laborarà també a reduir el nombre d’il·legals.

El president de Corve indica que “a la llarga acabaran desapareixent”, la qual cosa és una “molt bona notícia”, ja que aquesta ha estat una de les principals preocupacions de la patronal de tallers mecànics. “Com més exigència i complexitat tècnica tinguin els cotxes, més complicat ho tenen per poder reparar els vehicles”, destaca. Tot això suposa, a la pràctica, formació. O el que és el mateix, cursos especialitzats per part dels mecànics per poder conèixer les novetats tecnològiques i de quina manera cal reparar les diferents avaries que puguin aparèixer. “No tindran accés a tota aquesta formació i per tant ho tindran difícil”, assenyala Solà. No obstant això, el president de Corve veu dificultats també en aquells negocis que treballen de manera correcta i reconeix que estan “preocupats” per l’arribada d’aquests models que presenten “complexitats tècniques”. Així pronostica que els qui notaran més aquestes dificultats seran els “petits tallers de poble” que tenen pocs mecànics. “Els nostres estudis ens diuen que per ser viable un negoci ha de tenir a partir de quatre o cinc treballadors. Per això els de poble poden patir, però a Girona ens salva el fet que és un territori molt disseminat”, explica Solà.

El president de Corve també pronostica que molts clients “aniran als concessionaris oficials” almenys els primers anys. A més, les noves tècniques de venda, com ara les que ofereixen retornar el vehicle al cap de quatre o cinc anys si no es vol assumir una última quota alta, el lloguer per anys que inclou les revisions i els allargaments de les garanties, fan que els clients apostin per anar a tallers de fabricants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Economia

Sobrevivint a Amazon

Barcelona
Un referent europeu en filats tècnics, a Maçanet

Un referent europeu en filats tècnics, a Maçanet

Maçanet de la selva
Economia

Pensions, SMI i derogació de la reforma laboral, ja en marxa

Barcelona

El TSJC anul·la antics decrets de les delegacions a l’exterior

Barcelona / Madrid

Tancament patronal, a Sant Feliu, de l’hotel Hipòcrates

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Canadell: “Som en la quarta revolució industrial”

GIRONA

El cas de l’ERO de Ryanair, a judici al març

madrid

Més de 36.000 inscrits en el sorteig del Girona 10

girona
Economia

Demanen augmentar el preu per porc engreixat al ramader