Economia

Baixa el nombre de tallers il·legals de cotxe a Girona

L’increment de vendes de cotxes híbrids i elèctrics i l’aparició de noves tecnologies han accelerat la desaparició d’aquests tallers, segons Corve

L’increment de vendes de cotxes híbrids i elèctrics i l’aparició de noves tecnologies han fet caure el nombre de tallers il·legals a les comarques de Girona, segons informa l’ACN. La patronal Corve lamenta que encara “hi ha massa” establiments treballant de manera irregular. El president de l’entitat, Jordi Solà, però, creu que “els il·legals desapareixeran”, però reconeix que la complexitat tècnica “també ho posa més difícil” als tallers legals, ja que obliga a millorar la formació dels mecànics. Solà assenyala que “pot suposar un problema” especialment per a petits negocis de poble, que hauran de reconvertir-se. El president de Corve explica que l’increment de “cotxes connectats” amb el fabricant col·laborarà també a reduir el nombre d’il·legals.

El president de Corve indica que “a la llarga acabaran desapareixent”, la qual cosa és una “molt bona notícia”, ja que aquesta ha estat una de les principals preocupacions de la patronal de tallers mecànics. “Com més exigència i complexitat tècnica tinguin els cotxes, més complicat ho tenen per poder reparar els vehicles”, destaca. Tot això suposa, a la pràctica, formació. O el que és el mateix, cursos especialitzats per part dels mecànics per poder conèixer les novetats tecnològiques i de quina manera cal reparar les diferents avaries que puguin aparèixer. “No tindran accés a tota aquesta formació i per tant ho tindran difícil”, assenyala Solà. No obstant això, el president de Corve veu dificultats també en aquells negocis que treballen de manera correcta i reconeix que estan “preocupats” per l’arribada d’aquests models que presenten “complexitats tècniques”. Així pronostica que els qui notaran més aquestes dificultats seran els “petits tallers de poble” que tenen pocs mecànics. “Els nostres estudis ens diuen que per ser viable un negoci ha de tenir a partir de quatre o cinc treballadors. Per això els de poble poden patir, però a Girona ens salva el fet que és un territori molt disseminat”, explica Solà.

El president de Corve també pronostica que molts clients “aniran als concessionaris oficials” almenys els primers anys. A més, les noves tècniques de venda, com ara les que ofereixen retornar el vehicle al cap de quatre o cinc anys si no es vol assumir una última quota alta, el lloguer per anys que inclou les revisions i els allargaments de les garanties, fan que els clients apostin per anar a tallers de fabricants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona
economia

La reducció de la jornada i la plena ocupació centren les reivindicacions sindicals de l’1 de Maig

barcelona
economia

El govern regula el lloguer de temporada per evitar “la picaresca” que frena la baixada de preus

barcelona
GIRONA

L'ATA Xifra en 1.900 milions les indemnitzacions per la nova llei dels HUT

GIRONA
ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA