Girona ajorna fins l’any que ve la creació del baixador de busos turístics a Pedret
El govern municipal s’havia plantejat senyalitzar-lo aquesta tardor sense que fos encara operatiu, però al final s’ha optat per esperar a la primavera que ve
El projecte de nou baixador per als busos turístics a Pedret s’ajorna definitivament fins a l’any que ve en vista de la situació actual de falta de grups turístics a causa de la pandèmia de la Covid-19, segons ha confirmat la regidora de Mobilitat de Girona, Marta Sureda, responsable de la senyalització del nou baixador.
El govern de Girona va anunciar a principis de març l’habilitació de tres places com a punt de càrrega i descàrrega de viatgers per als busos turístics a l’inici de la ronda de Pedret just a tocar del pont cap a la Copa (en una zona on ara hi ha aparcaments en bateria). La intenció era que es posés en funcionament per Setmana Santa, un cop s’haguessin fet diverses obres de mobilitat compromeses amb els veïns com a contrapartida. L’esclat de la pandèmia de la Covid-19, a mitjan març, però, va aturar-ho tot. Des del govern municipal s’ha sospesat els últims mesos la possibilitat de senyalitzar aquesta tardor les tres noves places per a busos a Pedret –a més de les noves places d’aparcament que s’habilitaran en una altra zona del barri per substituir les que es perden pel baixador–, tot i que de moment el baixador no entrés encara en funcionament. La idea era que ja estigués a punt per quan fos necessari. Al final, però, s’ha vist que no tenia sentit fer-ho ara, en vista de la situació actual, i s’ha decidit ajornar el tema fins a la primavera que ve. Llavors es tornarà a avaluar quina és la situació i quines perspectives hi ha de cara a l’estiu del 2021.
Tercer punt a la ciutat
El baixador de Pedret ha de ser el tercer punt de càrrega i descàrrega de viatgers per als busos turístics, sumant-se al de l’estació de busos i al de Fontajau, que és l’únic en què es pot, a més, aparcar l’autocar. L’Ajuntament de Girona va suprimir l’1 de març del 2019 l’aparcament per a busos de Canalejas i va habilitar com a únics punts Fontajau i l’estació de busos, cosa que va provocar fortes crítiques per l’allunyament del cetre. Un any després es va admetre que faltava un punt de descàrrega al nord i es va anunciar el baixador de Pedret, amb un accés molt més proper al Barri Vell.