La Borsa
Més valors
Economia

Alfredo Stockder

Udemy

“És insuficient ser estudiant fins als 25 anys, cal seguir formant-se tota la vida”

Hi ha una sensació molt forta que no es tenen les habilitats suficients per treballar
Amb la pandèmia els cursos de treball en remot i gestió d’equips s’ha disparat

Alfredo Stockder és el

director sènior de màrqueting global de la plataforma de formació en línia Udemy, que acaba de publicar la tercera edició d’un estudi sobre les habilitats dels empleats a Catalunya. Stockder analitza com s’han accelerat els canvis en la formació en línia.

Segons el vostre estudi sobre carències i capacitats, la percepció dels empleats catalans que tenen mancances en habilitats professionals ha augmentat un 19%, 7 punts més que els treballadors de l’Estat. A què atribuïu aquest increment considerable?
En part, és per l’avenç tecnològic que s’està donant a passos agegantats, hi ha canvis en noves tecnologies, automatització i intel·ligència artificial que fan témer als empleats que en un termini curt no podran desenvolupar les seves funcions. És una percepció molt forta que és atribuïble també als canvis de la manera de treballar que ha provocat la pandèmia.
Hi ha una altra dada preocupant i és que un 71% creuen que la formació universitària no els està ajudant amb habilitats que necessiten en la seva feina.
Aquest estudi evidencia la sensació de la manca d’adaptació de les entitats educatives als canvis, ha arribat el moment de donar una resposta a les necessitats d’aprenentatge d’aquesta nova generació d’estudiants. Jo faig també una consideració més individual i és que no n’hi ha prou amb ser estudiant els primers 25 anys de vida, sinó que cal una actitud d’aprenentatge constant per adaptar-nos al canvi i tenir èxit en la trajectòria professional.
També diu l’estudi que 7 de cada 10 empleats se senten afectats per la manca de capacitats laborals. Quins riscos representa per al mercat de treball una incidència tan elevada?
Malgrat les dades, és positiu la consciència de les carències i per tant és el primer pas per poder començar a fer canvis. El risc ve si la deficiència és continuada i si tant individus com empresa no emprenen accions, és aleshores quan hi ha un risc de perdre competitivitat com a societat.
És una responsabilitat compartida entre empresa i individu.
Cal una acció de les dues bandes. Els empleats han de tenir interès i disciplina per millorar les seves habilitats, però les empreses han de promoure la cultura de l’aprenentatge. De fet, el 76% dels catalans creuen que és essencial que els seus caps liderin i inverteixin recursos en la cultura de l’aprenentatge.
Tradicionalment, els plans de formació semblaven exclusius de les grans empreses. Creu que ara estan més lligats al model d’empresa més que a la seva dimensió?
És cert que una empresa, com més gran és, té més recursos i més capacitat per formar els seus empleats, però la realitat és que avui existeixen solucions educatives que són accessibles per a tots els pressupostos. Ara, l’aposta per la formació depèn més de la voluntat d’emfatitzar en la cultura de l’aprenentatge que de la seva dimensió. No s’ha de pensar en la formació com un luxe sinó com una necessitat, perquè si no hi ha una pèrdua de competitivitat evident. I a més genera un retorn. Hem estudiat que per cada dòlar que inverteix l’empresa en formació tenen un retorn de 9 dòlars en només tres anys.
El lideratge i la capacitat de gestió són dues del les habilitats que més es valoren. Com creu que ha canviat la pandèmia el lideratge?
Ens ha obligat a adaptar-nos ràpidament a la manera de treballar i per assolir-ho necessitàvem formar-nos. A la nostra plataforma, per exemple, els cursos de treball en remot van créixer un 21.000%, la formació en la gestió d’equips virtuals va augmentar en un 1.500%, la gestió de l’estrès i de la salut mental també ha tingut un increment del 300%. Hi ha un nou model de lideratge més propi del coaching i del desenvolupament professional dels equips. És una transformació que venia de lluny però que la pandèmia ha accelerat.
La pandèmia ha donat també més valor a l’aprenentatge?
Jo crec que sí, han aparegut nous tipus de formació, i s’ha vist en la formació en línia una alternativa valuosa.
Hi ha veus més apocalíptiques que parlen del fet que en el procés de transformació digital hi ha un col·lectiu de persones de més de 50 anys que en quedaran al marge. Creu que la formació en línia pot ajudar que no sigui així?
Hi ha generacions que cada vegada ho tindran més difícil per adaptar-se al canvi tecnològic, però mai és tard per aprendre. L’empresa ha d’adonar-se que la diversitat tant de gènere com demogràfica és valuosa i fa empreses més rendibles.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Reclamen la reducció de l’IVA al sector de l’estètica

FIGUERES

Pimec reclama 4.500 milions d’ajuts directes

barcelona
CCOO té un 40% més de consultes laborals

CCOO té un 40% més de consultes laborals

GIRONA
Economia

MicroBank concedeix 349,7 milions en préstecs per afrontar la Covid-19

economia

El principal accionista de Fluidra en ven el 10,7% del capital per 424 milions

economia

Roca adquireix el 75% de la valenciana Royo per crear el líder mundial del sector

economia

Cacaolat recuperarà el disseny del 1933 i l’envàs transparent

VONZU Tech tanca una ronda de 190.000 euros

barcelona

Roca absorbeix el 75% de la valenciana Royo per crear el líder mundial en mobles de bany

Barcelona