Economia

Seat insta el govern espanyol a apostar per l’electrificació vinculada a la transformació del sector automobilístic

Considera que cal invertir en entorns idonis per al cotxe elèctric i avança converses per a fabricar-ne un a Martorell

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha reclamat aquest dilluns al govern espanyol una aposta per l’electrificació en el sector de l’automòbil. Griffiths ha anunciat que la companyia manté converses amb l’executiu i amb la Unió Europea per accelerar la transició al vehicle elèctric i el foment de les infraestructures que requereixen els seus usuaris.

D’aquesta manera, Griffiths reclama inversions al país, que podrien venir de la mà dels fons europeus de recuperació relacionats amb la pandèmia. Griffiths també ha confirmat la intenció d’apostar per la fàbrica de Martorell a l’hora de planificar la fabricació de nous models, entre ells la d’un petit utilitari elèctric a mitjà termini, i reclama disposar d’una planta de bateries a prop dels seus centres de producció.

“El govern espanyol no pot perdre el tren de l’electrificació”, assenyala Griffiths, que insta l’executiu a crear ajudes i accelerar les infraestructures de recàrrega que el cotxe del futur necessita. “Estem disposats a ajudar”, així com crear aliances, diu, donat que es tracta d’un repte multisectorial més enllà del de l’automoció.

Sobre les ajudes, planteja que es vehiculin, per exemple, les vinculades al fons de recuperació europeu relacionades amb la covid, donat que invertint en el sector de l’electrificació es generarien llocs de treball, a més de mantenir viva la lluita per reduir les emissions. En aquest sentit, apunta la necessitat de disposar d’una planta que produeixi bateries relativament a prop de la fàbrica catalana.

“És imprescindible tenir una planta de bateries a Espanya, sigui on sigui, hi ha diverses regions en discussió”, assenyala. En aquesta mateixa línia, assegura que les converses amb el govern espanyol per fabricar un cotxe petit i elèctric a Martorell estan avançades amb la mirada posada en l’any 2025, tot i que encara no ha ajustat més el possible calendari, vinculat a la intenció de l’executiu pel que fa a l’aposta per al sector i a la seva electrificació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona