Economia

CaixaBank prioritzarà baixes voluntàries en la reestructuració

Es reunirà amb els sindicats després de Setmana Santa

Els edificis corporatius més importants de Bankia ja lluiran el logotip de l’estrella a partir de la setmana vinent

CaixaBank ja ha fixat la data per començar a negociar la reestructuració de la plantilla després de culminar la fusió amb Bankia. El conseller delegat de l’entitat, Gonzalo Gortázar, ha informat que les primeres reunions amb els sindicats se celebraran després de Setmana Santa. Tot i que no ha donat detalls sobre el grau d’afectació –ha comentat que prefereix traslladar-ho primer als treballadors-, el directiu ha subratllat es prioritzaran les baixes voluntàries i que els acomiadaments “no seran traumàtics”. En paral·lel, Gortázar ha anunciat que la unificació de la marca dels edificis corporatius finalitzarà abans de l’estiu, tot i que les seus més importants de Bankia ja lluiran el logotip de l’estrella a partir de la setmana vinent.

Durant la roda de premsa celebrada aquest divendres per informar sobre els detalls de la fusió entre CaixaBank i Bankia, Gortázar ha explicat que la reestructuració de la plantilla també tindrà en compte “la meritocràcia”. “Al final volem tenir els millors”, ha subratllat. Malgrat que el directiu considera que les negociacions seran “complexes”, confia que els treballadors i la direcció arribaran a un acord a finals del segon trimestre.

Pel que fa a la unificació de la marca, les primeres accions es duran a terme aquest mateix cap de setmana. Segons ha explicat el nou president de l’entitat, José Ignacio Goirigolzarri, el logotip de CaixaBank ja es podrà veure als principals edificis de Bankia a partir de la setmana vinent. Es calcula que la resta de la xarxa d’oficines lluiran el nou logotip abans del juliol, mentre que els canals digitals dels dos bancs lluiran un ’cobranding’ a partir del mes d’abril.

A l’inici de la roda de premsa, els dos directius han destacat la transcendència de l’operació dins el sistema bancari espanyol –la nova CaixaBank passarà a ser líder a l’Estat, amb uns 20 milions de clients i uns actius totals de 623.800 MEUR- i han recordat que més de 1.500 persones han estat implicades en el procés de consolidació de la fusió. Segons Gortázar, la prioritat de la nova entitat durant els pròxims tres anys continuarà sent el mercat espanyol, però no tanca la porta a assolir nous acords a escala internacional. “Les sinergies en operacions domèstiques són molt atractives [...] però amb el temps es poden posar sobre la taula temes al voltant d’una major integració a Europa”, ha comentat el conseller delegat.

Per altra banda, Goirigolzarri ha qualificat la fusió amb CaixaBank de “somni” després de pilotar Bankia durant gairebé nou anys. “Si el maig del 2012 ens diuen que arribaríem a aquesta situació, a tots ens hauria semblat un somni; la fusió no és cap fracàs, sinó la constatació de l’èxit de Bankia partint d’una situació molt complicada”, ha comentat.

La seu social no es mou de València

Un dels punts que també s’han tractat en la roda de premsa ha estat la possibilitat d’un canvi de seu social. En principi, la nova CaixaBank tindrà dues seus d’operacions a Madrid i Barcelona i mantindrà la seu social a València. Davant la possibilitat d’un futur canvi, Goirigolzarri creu que no hi ha debat. “Mantindrem la seu social a València i no tenim sobre la taula un canvi de seu social”, ha manifestat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona