Economia

La venda de cervesa cau gairebé un 10% a Europa durant el 2020

L’informe “Beer Covid Impact Report” estima que s’han perdut al voltant de 860.000 llocs de treball en aquest sector

El 2020, la venda de cervesa a Europa va caure gairebé un 10% segons l’informe “Beer Covid Impact Report” publicat per The Brewers of Europe.

L’informe mostra l’impacte que ha tingut la pandèmia a la indústria cervesera; la davallada en vendes que ha patit l’hostaleria en aquest sector, els ingressos fiscals que genera i l’impacte en els llocs de treball. En concret, s’estima que l’any anterior es van perdre aproximadament 860.000 llocs de treball generats a la cadena de valor de la cervesa europea. Una caiguda del 33% passant de 2,6 milions de persones en època precovid a 1,8 milions durant el 2020.

L’informe apunta que la causa de la davallada van ser les mesures restrictives adoptades pels governs per a prevenir la Covid-19, que van fer caure les vendes de cervesa al comerç al detall un 42% respecte al 2019, passant de 126 milions d’hectolitres a 73 milions d’hectolitres venuts. Tot i que el consum de cervesa fora de l’hostaleria ha registrat un augment del 8%, el que representa un guany de 20 milions d’hectolitres respecte al 2019, no ha estat suficient per compensar les pèrdues del sector del comerç al detall.

The Brewers of Europe afirma que una “recuperació completa” pot garantir el retorn de més de 800.000 llocs de treball en l’hostaleria cervesera. A més, l’informe subratlla que si l’hostaleria cervesera pot tornar als nivells d’activitat prepandèmics, els governs podrien rebre aproximadament 11.000 milions d’euros en ingressos fiscals extres. A més, indica que un retorn a nivells precovid en la cadena de valor de la cervesa també aportaria un valor afegit de 13.000 milions d’euros a l’economia europea.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Wavekup o com orientar la vocació en el jovent

MATARÓ

La incertesa marca el Black Friday del comerç català

BARCELONA

L’economia blava mou 561,1 milions l’any a la Costa Brava

CASTELL-PLATJA D’ARO

Els propietaris de l’Espai Gironès el posen a la venda

SALT

La sequera fa caure en picat la collita de les oliveres mil·lenàries

Barcelona
economia

El hub que opta a substituir Nissan s’assegura 50 milions d’euros d’avals per accedir als fons del PERTE

barcelona

Un estudi afirma que l’economia blava a la Costa Brava genera 561,16 milions d’euros

PLATJA D’ARO

La farmacèutica Sanofi aposta fort per Riells i Viabrea

RIELLS I VIABREA

Joan Roca, guardonat per les DOP d’oli d’oliva

ROSES