Economia

editorial

La indústria d’ahir i de demà

El sector públic té l’oportunitat de tornar a fer polítiques industrials, que malauradament havien estat arraconades durant els últims temps

Si parlem del sector auxiliar de l’automoció a Catalunya, estem parlant d’un dels trets principals de la indústria a Catalunya durant dècades, amb noms insignes de l’empresa familiar, que ara s’enfronten a un dels moments més decisius de la seva història, d’una transformació radical. El repte de la descarbonització de l’economia interpel·la especialment el sector del cotxe, que té al davant el desenvolupament d’una nova mobilitat, amb diverses tecnologies, com el vehicle elèctric, d’hidrogen, de gas o amb combustible sintètic, que deixen per al relat memorialístic el motor de combustió. A més, ara el cotxe esdevé tota una altra cosa, un enginy sofisticat hiperconnectat, semblant a un telèfon mòbil. Tot plegat agafa el sector en un moment de certa feblesa, causada per la pandèmia, una crisi que, tanmateix, cal agafar-la com una oportunitat perquè tothom abraci definitivament la revolució de la indústria 4.0 i els proveïdors Tier 1, Tier 2 i Tier 3 puguin seguir sent un puntal de la nostra economia i de la capacitat de creació de nous llocs de treball ara que, justament, hi ha empreses del sector que s’han vist obligades a fer ajustaments. Amb tot, aquest redreçament haurà de comptar amb el compromís del sector públic, que a través dels fons de reconstrucció de la UE –els Next Generation que han de reimpulsar l’economia a Europa– té l’oportunitat de tornar a fer polítiques industrials que, malauradament, havien quedat arraconades durant els darrers anys. Val a dir que aquestes polítiques anirien errades si els recursos que procedeixen de Brussel·les anessin preferentment a les grans empreses i marginessin les pimes, que en aquest sector han estat sempre grans dinamitzadores i creadores d’ocupació. Amb el compromís de Seat d’esdevenir un gran fabricant de vehicle alternatiu per als pròxims anys, ara resta, per al redisseny del nostre sector productiu de l’automoció, l’establiment al país d’un fabricant de cel·les de bateria, per així contribuir a tancar el cercle d’aquesta nova mobilitat, en què els nostres proveïdors del sector de l’automoció hauran de mirar, encara més, cap al mercat global, i formar en les tecnologies d’avantguarda nous professionals que han donat tota una nova dinàmica a un sector que vol seguir sent un fonament de la història econòmica catalana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Ajuts de 53 milions per modernitzar les xarxes de regadius

Barcelona
economia

Males perspectives per a la collita de cereal de secà

Sarroca de Lleida
GIRONA

La demarcació baixa dels 30.000 aturats el mes de maig

GIRONA
economia

Francisco Oller preveu créixer el 2025 i reincorporar el personal acomiadat

cassà de la selva
economia

L’ocupació marca un nou rècord històric amb més de 3,8 milions d’afiliats

barcelona
societat

Prioritat per al producte local i que pugui competir d’igual a igual, les demandes

barcelona

L’empresa Francisco Oller presenta un ERO per fer fora 39 treballadors

cassà de la selva
ECONOMIA

La pedregada de dissabte arrasa 1.500 hectàrees de vinyes de l’Alt Penedès

Vilafranca del Penedès
economia

Més de 5 milions de turistes fins a l’abril, un 16,3% més que fa un any

Barcelona