La Borsa
Més valors
Economia

economia

La Cambra de Barcelona no vol retards en l’ampliació del Prat

La Cambra de Comerç de Barcelona, a proposta de la comissió d’infraestructures, transports i mobilitat, va insistir ahir a mantenir els calendaris d’ inversions en connectivitat i ampliacions de l’aeroport de Barcelona. Aena preveu una inversió de 1.700 milions per a l’ampliació de l’aeroport, pendent del vistiplau de la Generalitat i dels municipis de l’entorn. La institució presidida per Mònica Roca proposa que l’aeròdrom esdevingui un hub de llarg recorregut, un model que comptaria amb els aeroports de Girona i Reus per al suport en la capacitat i de Sabadell i Lleida per a l’especialització. El model inclou una terminal satèl·lit que permetria augmentar la capacitat de 55 milions a 70 milions de passatgers. Aquesta actuació ja és prevista al pla director del 1999 que Aena vincula amb la prolongació de la tercera pista, que tindria un impacte mediambiental a la zona natural de la Ricarda que requeriria l’aprovació de la Comissió Europea. La Cambra insta Aena a prendre la iniciativa en un acord que faci viable el projecte de perllongament de la tercera pista a partir d’una estratègia de creixement sostenible del trànsit aeri i d’una òptima gestió de l’impacte mediambiental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Banc d’Espanya eleva al 6,2% el creixement del PIB a l’Estat el 2021 i situa la recuperació a finals de 2022

Madrid

Foment preveu una recuperació “intensa” en el segon semestre i reclama un nou pacte social

Barcelona

El Govern pacta amb els agents socials ampliar a 191 els sectors que rebran 993,2 milions en ajuts directes

Barcelona

L’Azure reincorpora 411 habitacions a l’oferta de Lloret per sumar també qualitat

LLORET DE MAR

Bretxa salarial de gènere

Catedràtic d’estructura econòmica / IQS School of Management / @sninobecerra

Pros i contres de Twitter

Catedràtic d’economia financera i comptabilitat de la UPF i economista

L’aeroport, per a què?

Emprenedora

Cruïlla sense visibilitat per a la banca i la inversió

ECONOMISTA I DIRECTOR GENERAL DE L’INSTITUT D’ESTUDIS FINANCERS
DE MEMÒRIA

Monuments a les innovacions

Professor de Política Econòmica de la UB