La Borsa
Més valors
Economia

L’aeroport, per a què?

Aquests dies torna a ressorgir el debat sobre l’ampliació de l’aeroport de Barcelona i potser caldria avaluar profundament l’objectiu d’aquesta ampliació. Els agents econòmics que la demanen sostenen que és necessària per “dinamitzar l’activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional”. Sense discutir la importància d’aquest objectiu, cal dir que, amb dades del 2019, Barcelona té el sisè aeroport amb més trànsit d’Europa, amb 52,6 milions de passatgers. Altres ciutats europees, com ara Berlín o Munic, que estan per sobre de Barcelona en producte interior brut, reben, respectivament, 36 milions i 48 milions de viatgers. És evident que el nombre més gran d’usuaris que té Barcelona, en relació amb altres ciutats més pròsperes en termes econòmics, està relacionat amb l’activitat principal de la nostra ciutat: el turisme. No hi ha dubte que aquesta és una activitat, ara mateix, imprescindible per mantenir l’ocupació i els ingressos de Barcelona. Només cal veure la pèrdua immensa que s’ha produït amb els tancaments durant la pandèmia. Precisament per això, però, el risc extraordinari que suposa la concentració de l’activitat econòmica del nostre país en aquest sector, la pregunta que ens hem de fer és si 1.700 milions de pressupost haurien d’anar a ampliar un aeroport que ja és un dels més importants d’Europa o a afavorir altres activitats econòmiques que ens facin menys dependents, precisament, d’aquest trànsit de turistes que ara mateix ja és extraordinari, i que també afavoreixin l’ocupació, l’atracció i la retenció de talent i la inversió internacional. Aquí podríem discutir diverses prioritats, però val la pena recordar que a Catalunya patim una mancança crònica de finançament a la universitat i en la recerca en què, de fet, els pressupostos s’han anat reduint durant la darrera dècada, tot i l’increment dels costos de les matrícules per als estudiants. O que el sistema sanitari, també estructuralment deficitari, no pot estabilitzar una plantilla de professionals de medicina i infermeria, que ha estat decisiva en la lluita contra la covid. En definitiva, ens trobem davant la necessitat de definir prioritats per al nostre desenvolupament futur, que potser no depenen necessàriament de l’ampliació de l’aeroport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

Els sindicats avisen que encara hi ha 13.100 aturats més que el febrer del 2020 i 62.255 persones en ERTO

barcelona

El Govern fa efectiu el pagament dels 60 milions d’euros destinats a treballadors en ERTO i fixes discontinus

barcelona

El Govern aprova destinar 18 milions d’euros anuals per a les bonificacions de la C-32 sud

barcelona

Les vendes a les grans superfícies cauen un 1,7% interanual al juny

Barcelona

L’arribada de turistes estrangers a Catalunya durant el primer semestre cau un 57,8% per la pandèmia

Barcelona

Janet Sanz acusa Puigneró de “comprar” la proposta d’Aena

Barcelona

L’atur encadena 5 mesos en descens al juliol

Barcelona

Puigneró: “Farem l’aeroport més verd d’Europa”

Barcelona

La ministra de Transports espera que l’ampliació de l’aeroport del Prat estigui enllestida el 2030

Barcelona