La Borsa
Més valors
Economia

La indústria dels “influencers”, a la VII Setmana del Talent Audiovisual

Els creadors de continguts de plataformes com Tik Tok o Twitch van creixent com a una via poderosa de generar ingressos a Internet

L’economia digital que generen els influencers de les diverses xarxes socials ha estat la protagonista de la primera jornada de la VII Setmana del Talent Audiovisual, que se celebra des d’avui fins el 3 de desembre al CCCB de Barcelona, i que compta amb la participació de 135 empreses del sector.

En el primer dia d’aquest esdeveniment que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya, hom ha posat el focus en la nova indústria, poc regulada i força desconeguda, dels creadors de continguts digitals (streamers, youtubers, tik tokers, influencers, …). Aquesta nova economia digital compta amb 50 milions de creadors de tot el món, dels quals només 2 milions s’han professionalitzat. Aquests creadors tenen un paper protagonista i estan passant per davant de les pròpies plataformes i dicten els continguts i les tendències, com ha remarcat alguns dels experts que han participat a la jornada.

Janira Planes, experta en la cultura d’Internet, ha descrit com les plataformes Twitch i Tik Tok, encaminada a convertir-se en el nou Facebook, que estan revolucionant la indústria audiovisual amb nous formats, tendències i models de negoci. Aquestes plataformes, que van prendre volada a Espanya i a Catalunya arran del confinament, ofereixen opcions gairebé contraposades: el micro-entreteniment de Tik Tok, basat en vídeos curts, contrasta amb els directes de més de 8 hores de la plataforma Twitch.

Per la seva banda, el CEO de YouPlanet, Luis del Val, expert en continguts i màrqueting d’influencers i pioner en l’organització de shows en directe protagonitzats pels creadors de contingut a internet ha explicat com es gesten els fenòmens massius amb alguns dels streamers i youtubers que han creat grans comunitats a les plataformes. Entre ells, el català AuronPlay, l’streamer de parla hispana amb més audiència i seguidors del món amb 10,8 M de followers a Twitch, seguit per Ibai Llanos amb 8,4 milions de seguidors. Els directe d’Auronplay són els més vistos en llengua castellana, amb més de 140.000 espectadors en directe de mitjana i més de 2 milions de visualitzacions per vídeo. Aquestes dades l’han fet ser el número dos del món, només superat pel nord-americà Tyler ’Ninja’ amb 17,1 milions.

Per la seva banda, Núria Fonollà, productora executiva de Gestmusic, ha explicat com van idear i impulsar el programa Top Gamers Academy, un reality-talent show sobre eSports en què 21 concursants van conviure durant 8 setmanes en una acadèmia jugant a videojocs. Fonollà ha explicat les claus d’aquest format innovador que combina la televisió lineal amb els directes o els vídeos via plataformes.

Ignacio Segura, director general de la distribuidora independent DeAplaneta Entertainment, ha presentat l’aposta de DeAPLaneta pels NFTs, actius digitals que han entrat amb força al món de l’art, per a col·leccionistes, i també en l’àmbit dels creadors de continguts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Aturada dels treballadors del Parc de Salut Mar per denunciar “la mala gestió del centre”

barcelona
economia

Llum verd a la revaloració d’un 2,5% a les pensions

Xavier Casas deixa la secretaria general de la UGT a Girona

GIRONA

Premien el projecte de Tossa Blaudeblaus

santa coloma de farners

Els nivells de microplàstics al Mediterrani són superiors als estimats

barcelona

Amiblu inverteix tres milions a la seva planta de Camarles

barcelona

Catalunya capta més de deu milions de turistes el 2021, un 72,6% més que l’any passat

BARCELONA

Silence veu “molt difícil” el procés de reindustrialització de Nissan

Barcelona

Els preus de la indústria a Catalunya tanquen l’any amb un creixement del 20,7%

BARCELONA