Economia

Cautela en el sector de fires i congressos davant l’òmicron

Fira de Barcelona aposta per la celebració dels salons, combinant l’opció digital per recuperar la normalitat progressivament

Enguany ampliarà l’activitat per haver assumit la gestió del CCIB

La sisena onada de la covid i les restriccions que implica fan que el sector dels congressos i reunions professionals a Catalunya revisi el seu calendari per al gener i el febrer, i es plantegi la introducció de canvis en funció de l’evolució de la variant òmicron. El president de l’Associació Catalana d’empreses Organitzadores de Congressos i Reunions (OPC), Guillem Torres, creu que el sector està obligat a adaptar-se a les circumstàncies i a demostrar “flexibilitat” i “resiliència”, tot i que de moment no hi ha cancel·lacions.

El sector esperarà encara un parell de setmanes per comprovar l’evolució del virus abans de prendre decisions, però considera la situació “delicada” i, tenint en compte que els dos primers mesos ja van ser problemàtics el 2021, no descarten canvis de dates en el primer tram de l’any.

Fa pocs dies Fira de Barcelona es mostrava partidària de la normalització progressiva de l’activitat, combinada amb la cautela per l’evolució de la pandèmia i l’interès pels salons internacionals. Aquest 2022 s’esperen alguns dels esdeveniments més importants –i amb més afluència de públic– que ja són marca de la casa, com el Mobile World Congress (MWC) i Alimentaria. El president del consell d’administració de Fira de Barcelona, Pau Relat, és conscient de la situació provisional que comporta la successió d’onades, però ja ha manifestat que, “amb precaució” i amb l’aplicació de totes les mesures que ja han posat en pràctica en l’exercici passat, Fira és optimista respecte a la normalització de la mobilitat internacional i amb aquesta, l’afluència d’assistents.

En principi, Fira preveu celebrar una vuitantena d’esdeveniments, preferentment en format presencial i amb totes les mesures de seguretat sanitària. En alguns casos, els responsables de la institució creuen que caldrà sumar una opció digital per accedir al certamen, per tal d’ampliar la capacitat d’abast internacional dels esdeveniments.

Per començar, al febrer ja hi haurà l’Integrated Systems Europe (ISE), el saló més important de l’audiovisual arreu del món. El seguiran el Barcelona Wine Week, el 4YFN i el dia 28 arribarà un dels plats forts de Fira de Barcelona, el Mobile World Congress. Al març se celebrarà el Saló de l’Ensenyament i el Futura, per donar pas a l’abril al B Travel i a una altra de les convocatòries massives, l’Alimentaria, que el dia 4, junt amb l’Hostelco, s’estendrà pel recinte de Gran Via, A tot plegat cal afegir-hi els més de 50 congressos i actes previstos per al Centre de Convencions Internacional de Barcelona, el CCIB, la gestió del qual va assumir Fira al novembre.

LES XIFRES

80
esdeveniments
preveu celebrar Fira de Barcelona al llarg de l’any, 20 més que l’exercici 2021.
50
congressos i actes
al CCIB, que ara gestiona Fira, se sumaran al calendari principal de la institució.
170
milions d’euros
és la previsió de facturació de Fira de Barcelona per al 2022, pendents, però, de la pandèmia.

Catalunya, present en més de 40 fires internacionals

El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), té previst participar enguany en més de 40 fires internacionals. Entre aquests esdeveniments, l’ACT destaca la WTM de Londres, la MITT de Moscou i la ILTM de Xina, a més de la Fitur de Madrid i la B-Travel a la capital catalana.

Pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, la participació en aquests certàmens “és una bona oportunitat per refermar Catalunya com a destinació turística en els principals mercats tradicionals”. Ferrer considera que les empreses i organismes vinculats amb el turisme hauran d’aprofitar la seva presència en els salons per mostrar l’oferta turística, marcada per una nova realitat, i les tendències de futur basades en l’especialització, la digitalització i la sostenibilitat. “Cal fer una aposta per un turisme més ètic, innovador i responsable”, va afirmar. A través de la presència en fires especialitzades i genèriques l’ACT ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior per tal de fomentar el posicionament internacional de Catalunya com a destinació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona
economia

La reducció de la jornada i la plena ocupació centren les reivindicacions sindicals de l’1 de Maig

barcelona
economia

El govern regula el lloguer de temporada per evitar “la picaresca” que frena la baixada de preus

barcelona
GIRONA

L'ATA Xifra en 1.900 milions les indemnitzacions per la nova llei dels HUT

GIRONA
ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA