La Borsa
Més valors
Economia

UPC i CARNET dissenyen un prototip de vehicle autònom de lliurament de mercaderies

El nou vehicle està concebut per automatitzar la logística d’última milla i es posarà a prova a Esplugues de Llobregat, Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria)

La UPC i CARNET -el hub de recerca sobre la mobilitat del futur- han dissenyat un prototip de vehicle autònom de lliurament de mercaderies per automatitzar la logística d’última milla, i es posarà a prova aviat a Esplugues de Llobregat, Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria), dins del projecte Logismile, promogut per l’Institut Europeu de Tecnologia.

Aquest projecte de robot autònom de lliurament -Autonomous Delivery Device (ADD)- circula a un màxim de 20 km/h, té unes mides de 170 cm per 100 cm, porta sis rodes i pot pujar i baixar escales de fins a 20 cm d’alçada.

Els episodis de congestió urbana, l’escassetat de places d’aparcament de càrrega/descàrrega de vehicles comercials i la normativa local fan que la gestió de la distribució urbana de mercaderies tingui un cost molt elevat per a les empreses logístiques. S’estima que els costos de l’última milla (l’últim tram de la cadena de subministrament entre el centre de distribució i el client final) representen fins a un 40 % dels costos totals de transport o més del 20 % de la pol·lució a les ciutats. El desplegament de vehicles autònoms comportaria una reassignació important dels costos del transportista i faria el servei més econòmic i eficient que amb vehicles convencionals. De fet, aquests vehicles poden funcionar en hores baixes o fins i tot en període nocturn, quan hi ha menys congestió.

El projecte de l’ADD, finançat per Volkswagen Group Innovation, va començar l’any 2017 amb l’estudi Logistic Service, desenvolupat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) de la UPC, on es va conceptualitzar el servei logístic amb ADD, es van identificar les necessitats del vehicle i es van analitzar les potencialitats i impactes dels robots autònoms. CARNET està coordinat pel Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT-UPC), i fundat per la Universitat, VW Group Research i SEAT l’any 2014, compta amb una quinzena de socis industrials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
itàlia

La CE investiga si la màfia italiana pot estar obtenint fons de la UE

Roma
economia

El nobel d’Economia Joseph Stiglitz demana prohibir les criptomonedes

Berlín

Palamós i Roses promocionen el seu potencial turístic al Medcruise

palamós

Volen fer créixer la marca Arròs de Pals

PALS

WtEnergy construeix una planta de gasificació a Suïssa

barcelona

La càrnia olotina Espuña s’impulsa al mercat nord-americà

OLOT

Xifren en 110.000 milions el deute de les administracions públiques als proveïdors

madrid

Més de 10 anys impulsant el creixement de les empreses a la província de Barcelona

barcelona
ECONOMIA

Bosch negocia la venda de la fàbrica de Lliçà d’Amunt