La Borsa
Més valors
Economia

UPC i CARNET dissenyen un prototip de vehicle autònom de lliurament de mercaderies

El nou vehicle està concebut per automatitzar la logística d’última milla i es posarà a prova a Esplugues de Llobregat, Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria)

La UPC i CARNET -el hub de recerca sobre la mobilitat del futur- han dissenyat un prototip de vehicle autònom de lliurament de mercaderies per automatitzar la logística d’última milla, i es posarà a prova aviat a Esplugues de Llobregat, Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria), dins del projecte Logismile, promogut per l’Institut Europeu de Tecnologia.

Aquest projecte de robot autònom de lliurament -Autonomous Delivery Device (ADD)- circula a un màxim de 20 km/h, té unes mides de 170 cm per 100 cm, porta sis rodes i pot pujar i baixar escales de fins a 20 cm d’alçada.

Els episodis de congestió urbana, l’escassetat de places d’aparcament de càrrega/descàrrega de vehicles comercials i la normativa local fan que la gestió de la distribució urbana de mercaderies tingui un cost molt elevat per a les empreses logístiques. S’estima que els costos de l’última milla (l’últim tram de la cadena de subministrament entre el centre de distribució i el client final) representen fins a un 40 % dels costos totals de transport o més del 20 % de la pol·lució a les ciutats. El desplegament de vehicles autònoms comportaria una reassignació important dels costos del transportista i faria el servei més econòmic i eficient que amb vehicles convencionals. De fet, aquests vehicles poden funcionar en hores baixes o fins i tot en període nocturn, quan hi ha menys congestió.

El projecte de l’ADD, finançat per Volkswagen Group Innovation, va començar l’any 2017 amb l’estudi Logistic Service, desenvolupat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) de la UPC, on es va conceptualitzar el servei logístic amb ADD, es van identificar les necessitats del vehicle i es van analitzar les potencialitats i impactes dels robots autònoms. CARNET està coordinat pel Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT-UPC), i fundat per la Universitat, VW Group Research i SEAT l’any 2014, compta amb una quinzena de socis industrials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La facturació dels negocis en la indústria puja un 12,8 anual

El parc aquàtic Water World de Lloret reobre les portes

LLORET DE MAR
TORROELLA

El president Zelenski ja té una figura de caganer

Regalen experiències gastronòmiques

GIRONA

Les Terres de l’Ebre rebran 200 milions dels Next Generation

tortosa (baix ebre)

El Govern aposta per la innovació i la competitivitat del teixit empresarial mitjançant la compra pública

barcelona

El ’hub’ que vol rellevar Nissan opta al PERTE del vehicle elèctric amb projectes per 305 milions

barcelona
TURISME

Espai per autocaravanes al passeig de la Bisbal

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Giró es reuneix amb el vicepresident del BCE, Luis de Guindos

frankfurt