Economia

Puigneró demana “cuidar” la marca de país digital amb congressos com el MWC

El vicepresident adverteix que la digitalització ha de ser un “eix prioritari” per governs, institucions i empreses

El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha demanat cuidar la marca de país digital que Catalunya s’ha forjat gràcies a esdeveniments com el Mobile World Congress (MWC), “l’esdeveniment tecnològic i de negocis més important del món”. En una intervenció en el vintè aniversari de la Càtedra conjunta UPC-UPF de Telefónica sobre ’Cognitive IoT’, el també conseller de Polítiques Digitals i Territori ha reivindicat la importància de “crear marca” en el món digital, de la mateixa manera que països com Alemanya ho van fer en fabricació industrial perquè les empreses tinguin “un avantatge competitiu de sortida. En aquest sentit, ha advertit que “una marca és molt difícil construir-la i molt fàcil destruir-la i l’hem de cuidar”.

“La tecnologia més determinant d’aquest segle és el mòbil i tenim la sort que l’esdeveniment més important de la tecnologia més determinant es fa a casa nostra”, ha insistit, a poques setmanes que se celebri el MWC als recintes de Fira de Barcelona. En aquest sentit, el vicepresident ha recordat que el sector digital “potser no es veu però hi és” i les xifres ho demostren, amb un “creixement al ritme del 10% anual de l’ocupació” a Catalunya.

Puigneró ha remarcat que “difícilment” es podrà abordar aquesta transformació sense cultivar el talent, que “és la matèria primera de la revolució digital” i ha insistit que la digitalització ha de ser un “eix prioritari a les agendes de tothom”, sigui governs, institucions o empreses. A més, ha assegurat que “descentralitzar” i fomentar que l’ecosistema digital es pugui desenvolupar fora de l’àrea metropolitana de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona