La Borsa
Més valors
Economia

Premium PSU dissenya un carregador sense fils per al vehicle elèctric

L’empresa vol llençar al mercat una bateria que incorpora un sistema inductiu de càrrega sense cables que permet proveir d’energia un vehicle estacionat o mentre circula

L’empresa catalana Premium PSU dedicada a la fabricació de sistemes de conversió d’energia, està desenvolupant un prototip de carregador sense fils per a vehicles elèctrics estacionats i en moviment. La tecnologia utilitza un sistema inductiu de càrrega que mitjançant unes bobines permet proveir d’energia als vehicles automàticament quan estan aparcats o mentre circulen sense la necessitat d’una connexió física. El producte té un disseny similar al d’una estora i pot aplicar-se en pàrquings, centres de logística o en carreteres.

Premium PSU ha comptat amb el suport del Servei d’Innovació Estratègica d’ACCIÓ. Segons el CEO de Premium PSU, Jordi Gazo, “el nostre objectiu és facilitar la usabilitat de la recàrrega sense haver de fer servir el cable”. En aquest sentit, Gazo afegeix que “el sistema wireless redueix l’impacte dels punts de càrrega, estalvia costos i disminueix l’ús excessiu de materials, ja que no es necessita cablejat per carregar o impulsar un vehicle”.

La tecnologia es pot aplicar en diferents mitjans de transport com automòbils, camions, robots autònoms, tramvies o trens lleugers. En el cas dels tramvies, Gazo explica que “el sistema d’inducció es podria introduir a les estacions, on ja es disposa de sistemes elèctrics, per aprofitar les pauses dels trens per carregar el motor i així eliminar tota la infraestructura de cablejat”. Pel que fa als vehicles, “la nostra estratègia és comercialitzar primer el carregador per a l’àmbit privat, com en comunitats de veïns o pàrquings, tot i que també estem investigant el camp de la càrrega dinàmica, que és la que permet proveir un vehicle quan està circulant per un carrer intel·ligent de càrrega”. Gazo afegeix que “actualment existeixen dificultats per disposar de punts de càrrega de vehicles i a vegades costen de trobar”, és per això que la companyia estudia aplicar els sistemes de connexió sense fils en semàfors, cruïlles, rotondes o peatges per facilitar l’accés als punts de la mateixa manera que s’aprofiten els temps d’espera o parada.

Els carregadors, que conformen una nova línia de negoci per a Premium PSU, es desenvoluparan i fabricaran des de la planta que l’empresa té a l’Hospitalet de Llobregat. Per impulsar aquesta nova tecnologia, la companyia ja ha contractat tres enginyers i una persona pel departament comercial, i enguany té previst incorporar 6 treballadors més. El producte s’estima que es comercialitzi el 2024, tot i que el 2023 ja tindrà disponibles els primers demostradors.

Tot i això, enguany la companyia farà la primera incursió en l’ecosistema de carregadors per a vehicles elèctrics mitjançant una nova marca, anomenada Floox, que produirà i instal·larà estacions de càrrega a pàrquings privats i a la via pública. “Aquest és un molt bon precedent per després impulsar els carregadors sense fils”, afirma Gazo.

Premium PSU, amb la seva introducció en el mercat dels carregadors elèctrics sense cables, preveu doblar la facturació l’any 2024, superant els 30 milions d’euros en vendes. Fundada el 1981, compta amb una plantilla de més d’un centenar de treballadors i ha treballat amb clients d’escala nacional i internacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La facturació dels negocis en la indústria puja un 12,8 anual

El parc aquàtic Water World de Lloret reobre les portes

LLORET DE MAR
TORROELLA

El president Zelenski ja té una figura de caganer

Regalen experiències gastronòmiques

GIRONA

Les Terres de l’Ebre rebran 200 milions dels Next Generation

tortosa (baix ebre)

El Govern aposta per la innovació i la competitivitat del teixit empresarial mitjançant la compra pública

barcelona

El ’hub’ que vol rellevar Nissan opta al PERTE del vehicle elèctric amb projectes per 305 milions

barcelona
TURISME

Espai per autocaravanes al passeig de la Bisbal

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Giró es reuneix amb el vicepresident del BCE, Luis de Guindos

frankfurt