Economia

transports

Dócó, la plataforma de mobilitat de Renfe, entrarà en funcionament demà

La plataforma integra els serveis de Renfe Viatgers i es combina amb Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby per facilitar als passatgers altres maneres de transport per moure’s per tot el territori

Dócó, la nova plataforma de mobilitat de Renfe que integra tots els tipus de transport per unificar-los en una aplicació, entrarà en funcionament demà, ha anunciat aquest dimecres la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez.

La ministra ha acudit avui a la fira Tomorrow.Mobility World Congress, que se celebra en paral·lel amb l’Smart City Expo en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, on ha visitat l’estand de Renfe i ha impartit una conferència sobre la mobilitat i les ciutats del futur.

En declaracions als periodistes, Sánchez ha posat en relleu el projecte de Dócó i ha afirmat que “va a ser referent a nivell internacional”.

En la seva versió inicial, aquesta plataforma de mobilitat integra els serveis de Renfe Viatgers, així com les de Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby, amb el que, a més de tren, inclourà altres maneres de transport com a taxi, VTC, patinet i moto elèctrica amb la intenció de facilitar als viatgers la mobilitat en qualsevol entorn del territori nacional.

“Dócó ve a resumir la idea de ’vaig on vull i com vull’. És una plataforma molt interessant i que reflecteix molt bé l’aplicació les noves tecnologies per proveir millors serveis de mobilitat a la ciutadania”, ha remarcat la ministra.

Amb aquesta plataforma, Renfe ofereix a l’usuari llibertat per triar on anar i com fer-ho, a més de planificar i reservar mitjançant un pagament únic tots els serveis per a un viatge de porta a porta.

“Estem en una fase molt inicial, demà ho engeguem, però la idea és anar integrant cada vegada més maneres de transport, més operadors, per poder donar la millor opció al ciutadà”, ha subratllat.

La ministra, que demà participa en un acte a favor del Corredor Mediterrani, també ha destacat els avanços fets en els últims anys en la construcció d’aquest eix ferroviari d’escala europea i ha defensat el traçat actual, que preveu que finalitzi a la frontera d’Hongria amb Ucraïna.

“Nosaltres defensem la proposta actual i entenem que qualsevol modificació que suposi un escurçament del Corredor Mediterrani en aquest punt considerem que no és l’opció més avantatjosa per a la concepció que s’ha tingut fins ara del Corredor Mediterrani”, ha apuntat Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Foment engega una ofensiva per rebaixar la pressió fiscal

L’empresa gironina podrà formar 6.000 treballadors sense costos

girona
economia

El vi de l’Estat, a les cartes dels restaurants del món

Barcelona

Foment veu “confiscatori” l’impost a les grans fortunes

Barcelona

Wallbox planteja acomiadar 136 treballadors a Catalunya en el procés per reduir un 15% la massa salarial

Barcelona

La Generalitat capta un nou rècord d’inversió estrangera

barcelona

Demanen que la Generalitat sigui accionista de Nylstar

blanes
economia

La CNMC autoritza la compra del grup funerari Mémora per l’asseguradora Catalana Occident

barcelona

La venda de cotxes de segona mà es dispara un 65% al gener

Barcelona