Economia

El ‘hub’ d’electromobilitat reajusta xifres per al Perte

L’escassetat d’avals farà que el consorci liderat per QEV i B-Tech rebi 65 milions en lloc dels 107 assignats

Orús assegura que les prioritats continuen “intactes”

L’anomenat hub d’electromobilitat o D-Hub, que aspira a ocupar els terrenys que Nissan va abandonar fa un any rebrà finalment 65 milions d’euros de les ajudes del Perte al vehicle elèctric que reparteix el Ministeri d’Indústria. Aquesta xifra és molt inferior als 107,8 milions que se li havien assignat en un principi i la diferència prové de les dificultats que el hub ha trobat per obtenir avals bancaris suficients per cobrir aquesta injecció pública.

El consorci liderat per QEV Technologies i B-Tech, ha aconseguit avals per valor de 48 milions, als quals es podran afegir els que hagin assolit les empreses de magnitud inferior que formen el hub. Les condicions del Perte reclamaven avals per un 90% del valor dels ajuts, i diverses dificultats han limitat les garanties captades pel hub a un 60% de la quantitat assignada.

Concretament, el grup aspirant a reindustrialitzar l’antiga Nissan ha rebut el suport de CaixaBank, l’andorrà Andbank, Abanca, el Sabadell i Avalis, aquest últim dependent del Departament d’Economia de la Generalitat. En principi també hi constava el Santander, que finalment se’n va desmarcar.

Tot i la retallada sobre les xifres programades, QEV i B-Tech creuen que podran tirar endavant el seu projecte, ja que, segons van assegurar en una nota, “els avals garanteixen el desenvolupament i la posada en marxa dels projectes tractors del hub, centrats en la producció de vehicle elèctric”, que es preveu als antics terrenys de l’automobilística japonesa a la Zona Franca. El conseller delegat de QEV, Joan Orús, va subratllar que les prioritats del pla de reindustrialització “continuen intactes”.

La inversió inicial prevista pel hub era de 300 milions d’euros en tres anys per acabar creant mil llocs de treball directes i uns 7.000 entre aquests i els indirectes.

L’obstacle d’un ICF encara sense fitxa bancària

Les negociacions del D-hub s’han complicat en bona part per l’oposició del govern espanyol a acceptar que l’Institut Català de Finances (ICF) aporti el seu aval de forma directa perquè l’organisme de la Generalitat encara no disposa de fitxa bancària. No obstant això, l’ICF figurarà en el projecte com a contraavalador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

La CNMC autoritza la compra del grup funerari Mémora per l’asseguradora Catalana Occident

barcelona

La venda de cotxes de segona mà es dispara un 65% al gener

Barcelona

La inversió estrangera captada per ACCIÓ bat un nou rècord amb 620 milions el 2022

Barcelona
economia

Neix Vera, un nou operador de telecomunicacions a Catalunya

Prospecció al Baix Empordà de naus industrials

la bisbal d’empordà

El ‘boom’ del turisme rural

Barcelona

CaixaBank guanya 3.145 milions en el primer any sencer després de la fusió

barcelona

Impost a la banca: 1.100 milions

barcelona

Torrent diu que s’implicarà “a fons” en el cas Nylstar

BANYOLES