Economia

economia

La CNMC autoritza la compra del grup funerari Mémora per l’asseguradora Catalana Occident

L’operació està valorada en 387,5 milions d’euros i permet a l’empresa controlar 139 tanatoris

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat la compra del grup funerari Mémora per part de l’asseguradora Catalana Occident, que es va anunciar al juliol per valor de 387,3 milions d’euros.

L’ens supervisor va donar llum verda a l’operació el 25 de gener després de concloure que “la concentració no suposa una amenaça per la competència efectiva” i ha donat llum verda a l’operació aquest dilluns. D’aquesta manera, Catalana Occident s’assegura que augmenta la presència al sector dels enterraments i les incineracions a l’Estat.

Catalana Occident adquireix el control exclusiu dels 139 tanatoris, 39 crematoris i 18 cementiris dels quals era propietari o gestionava Mémora.

El grup funerari dona feina a unes 1.500 persones i gestiona uns 50.000 serveis anuals.

L’empresa que presideix José María Serra està activa en el sector dels serveis funeraris a través d’Asistea Servicios Integrales i de la participació en capital de diferents propietats.

La CNMC ha conclòs que l’encavalcament que es pugui donar de les activitats de Mémora i Asistea “no resulten preocupants” a excepció d’un municipi a Guadalajara on pròximament hi haurà més competència en el sector.

D’altra banda, Competència assenyala que “les reduïdes quotes actuals del mercat d’assegurances de decés limiten els problemes potencials per la competència”, tant en els serveis funeraris com en el sector assegurador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Suport de la plantilla de Grífols al preacord per reduir els afectats de l’ERO

Barcelona
economia

Fort descens de la inflació interanual gràcies a l’energia

barcelona
EMPRESA

La Generalitat aposta perquè un inversor compri Nylstar

GIRONA

El nou polígon de Santa Coloma de Farners ja té una empresa activa

SANTA COLOMA DE FARNERS
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Putin admet el possible impacte negatiu de les sancions en l’economia russa

BARCELONA

Els economistes gironins, a favor de més infraestructures de renovables

GIRONA
economia

La inflació preocupa els economistes catalans

barcelona
ESTAT FRANCÈS

Els sindicats volen parlar de la reforma de les pensions a la reunió amb Borne

BARCELONA
EMPRESA

L’ecosistema d’startups a les comarques gironines creix un 23%

GIRONA