Economia

economia

La CNMC autoritza la compra del grup funerari Mémora per l’asseguradora Catalana Occident

L’operació està valorada en 387,5 milions d’euros i permet a l’empresa controlar 139 tanatoris

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat la compra del grup funerari Mémora per part de l’asseguradora Catalana Occident, que es va anunciar al juliol per valor de 387,3 milions d’euros.

L’ens supervisor va donar llum verda a l’operació el 25 de gener després de concloure que “la concentració no suposa una amenaça per la competència efectiva” i ha donat llum verda a l’operació aquest dilluns. D’aquesta manera, Catalana Occident s’assegura que augmenta la presència al sector dels enterraments i les incineracions a l’Estat.

Catalana Occident adquireix el control exclusiu dels 139 tanatoris, 39 crematoris i 18 cementiris dels quals era propietari o gestionava Mémora.

El grup funerari dona feina a unes 1.500 persones i gestiona uns 50.000 serveis anuals.

L’empresa que presideix José María Serra està activa en el sector dels serveis funeraris a través d’Asistea Servicios Integrales i de la participació en capital de diferents propietats.

La CNMC ha conclòs que l’encavalcament que es pugui donar de les activitats de Mémora i Asistea “no resulten preocupants” a excepció d’un municipi a Guadalajara on pròximament hi haurà més competència en el sector.

D’altra banda, Competència assenyala que “les reduïdes quotes actuals del mercat d’assegurances de decés limiten els problemes potencials per la competència”, tant en els serveis funeraris com en el sector assegurador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Economia

Noves alarmes, ara pel Deustche Bank

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Empleats de Credit Suisse demanen una moratòria en els acomiadaments

barcelona
Consell europeu

Els líders europeus tanquen el Consell Europeu amb el compromís d’avançar en la culminació de la Unió Bancària

barcelona
estats units

Els EUA investiguen els vincles de Credit Suisse i UBS amb clients russos

barcelona
ECONOMIA

Noves alarmes, ara pel Deustche Bank

barcelona

Els Comuns de Girona volen remunicipalitzar la recollida d’escombraries

GIRONA

B-Travel obre portes amb el repte d’esquivar la inflació

barcelona
economia

Nou centre de Recerca internacional a Barcelona

barcelona
economia

Impuls a les empreses d’alimentació innovadores

barcelona