Economia

estats units

La Reserva Federal dels EUA torna a apujar els tipus d’interès en 0,25 punts malgrat les tensions al sistema financer

El banc central els situa en una forquilla d’entre el 4,75% i el 5%, per sobre els nivells previs a la crisi del 2008

La Reserva Federal dels Estats Units (FED) ha tornat a apujar els tipus d’interès malgrat la inestabilitat que ha viscut el sistema financer durant les últimes setmanes arran de la fallida de Silicon Valley Bank.

El banc central nord-americà ha aprovat aquest dimecres un increment del preu dels diners de 0,25 punts, situant els tipus d’interès en una forquilla d’entre el 4,75% i el 5%. D’aquesta manera, els tipus als Estats Units tornen a situar-se per primera vegada en nivells per sobre els quals es van registrar abans de l’esclat de la crisi financera del 2008.

La pujada de tipus anunciada aquest dimecres és la novena consecutiva des de l’inici de la guerra d’Ucraïna. Si bé la FED ha apostat per mantenir una política monetària restrictiva per contenir la inflació, el darrer increment és, juntament amb l’anunciat el febrer passat, el menys agressiu del darrer exercici.

De fet, i arran del cas de Silicon Valley Bank –així com la fallida de Singature Bank i Silvergate Bank– diversos analistes han qüestionat l’estratègia de la Reserva Federal, apuntant a un relaxament de la política monetària de cara a les pròximes reunions del banc central nord-americà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Invertir en projectes de l’economia real a partir de 10.000 euros

5G Ventures tanca una ronda d’inversió d’1 milió d’euros i accelera el creixement

Barcelona

La Comissió Europea insta a no prorrogar la intervenció en el mercat energètic

Barcelona

El Consell de Ministres aprova el projecte de la segona fase del Pla de Recuperació

barcelona

La pedregada de dilluns fa perillar més de la meitat de la collita de fruita a Alguaire

ALGUAIRE

Figueres lidera per segon mes consecutiu la reducció de l’atur a comarques gironines

figueres

L’OCU denuncia la “mala pràctica” de la banca de demanar la declaració de l’IRPF

barcelona

Impacte de la superilla en el comerç: Gràcia com a model

FUNDADOR I DIRECTOR DE L'OBSERVATORI EIXOS.CAT
economia

El preu de l’habitatge usat puja al maig del 0,5% a Barcelona

BARCELONA