Economia

Sitges vol recuperar el volum de turistes internacionals

L’àrea municipal de Turisme ha reforçat la promoció al Regne Unit, França, els Països Baixos i els EUA

L’objectiu és tornar a tenir un 70% de turistes estrangers a l’estiu

El turisme internacional és el que genera el retorn més gran

Sitges afronta la campanya turística amb optimisme. Així es desprèn de la informació que l’àrea de Turisme ha compartit en l’última sessió del mandat de la comissió de Promoció. El municipi s’ha marcat l’objectiu no només de recuperar les xifres del sector turístic del 2018 o el 2019, abans de la pandèmia, sinó de superar-les aquest any. Si després de la pandèmia la presència de turistes internacionals havia arribat a ser anecdòtica –es va passar del 70% els anys 2018 i 2019 al 30% l’any 2020 i 2021–, ara el regidor de Turisme, Luis Miguel García, té clar que aquests percentatges s’han de normalitzar. “La temporada passada ja es van superar les expectatives que ens havíem marcat tant l’administració com el sector”, afirma, però ara l’objectiu és millorar els resultats de l’any passat. Per fer-ho, l’Ajuntament ha fet una aposta decidida per recuperar la presència en mitjans especialitzats internacionals, promovent el turisme d’experiències, sostenible i de qualitat. Aquest mes de març l’Ajuntament de Sitges ha participat en un workshop a París especialitzat en viatges experiencials i amb activitats paral·leles; a més, des de Sitges s’ha acollit en exclusiva alguns mitjans britànics amb l’objectiu de promoure les activitats, el paisatge, la gastronomia i l’entorn que Sitges pot oferir com a destinació turística de qualitat per al seu públic, i, en paral·lel, està treballant amb mitjans alemanys. Segons el regidor de Turisme, també s’ha fet una aposta decidida per fer promoció de Sitges com a destinació turística als Països Baixos i els Estats Units. L’àrea de Turisme ha detectat l’interès per part dels turistes americans, i l’Ajuntament vol jugar aquesta carta, que posa en relleu la sostenibilitat, la singularitat i les experiències com a base d’un sector turístic resilient i compromès amb el turisme responsable.

Segons l’Ajuntament de Sitges, el sector fa anys que ha comprovat que el turisme internacional és el que ofereix un retorn econòmic més gran. Per això, Sitges vol impulsar campanyes destinades al turisme intern durant les èpoques més tranquil·les i mantenir la temporada d’estiu com a època per al turisme de fora.

Turisme de casa

L’aposta de l’àrea de Turisme és obrir la porta de la temporada alta (estiu) per Setmana Santa, amb campanyes dirigides al públic nacional i de la resta de l’Estat. Amb aquest objectiu, l’Ajuntament de Sitges ha participat a Fitur (Madrid) i B-Travel (Barcelona). Però també ha fet campanyes de turisme sostenible i ja ha anunciat que participarà en la iniciativa de viatges sostenibles de Trens Turístics de la Diputació de Barcelona i Renfe, que han programat una activitat per a cent persones a Sitges el dissabte 3 de juny. Aquestes iniciatives pretenen reforçar la desestacionalització, sense renunciar als beneficis del turisme internacional.

LES FRASES

La temporada passada ja es van superar les expectatives del sector
Luis Miguel García
REGIDOR DE TURISME DE L’AJUNTAMENT DE SITGES
Estem disposats a treballar en alguna proposta pilot de regeneració de platges
Luis Miguel García
REGIDOR DE TURISME DE L’AJUNTAMENT DE SITGES
No podem demanar que no ens treguin la sorra del nostre litoral i nosaltres portar-ne d’un altre lloc
Aurora Carbonell
ALCALDESSA DE SITGES

Sostenible, singular i prèmium

Una de les prioritats de l’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Sitges és destacar els valors del sector, que aposta, cada vegada més, per identificar la ciutat del Garraf com una destinació de turisme sostenible; rellançar la seva singularitat reivindicant-ne la cultura, la història, el clima i el paisatge, que converteixen aquesta ciutat en una destinació única, i promoure una oferta d’allotjaments i establiments d’alta qualitat.

Des de l’Ajuntament ja s’han iniciat reunions de treball amb representants de l’empresariat i s’ha consensuat l’estructura d’un catàleg d’experiències que permetin posar en relleu aquests trets característics i que, alhora, serveixi com a eina de treball. A més, l’Ajuntament també treballa en el llançament d’algunes accions de promoció, com viatges de familiarització en el segment cultural i el segment femení.

El regidor de Turisme, Luis Miguel García, remarca: “Aquesta línia d’actuacions evidencien que seguim treballant perquè Sitges sigui coneguda i reconeguda internacionalment per la seva oferta qualitativa i per uns valors de sostenibilitat i singularitat.”

La comissió de Promoció destacava, a més, fa uns dies, la importància de seguir potenciant els esdeveniments com a reclam fora de la temporada turística. En les darreres setmanes, Sitges ha donat cabuda al Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges, i a la 18a edició del Festival Internacional de Patchwork, dos esdeveniments que han superat les expectatives amb una gran afluència de públic.

Una aposta més ecològica per regenerar les platges

C. Morell / Taempus

El govern de Sitges ha volgut esborrar de l’imaginari col·lectiu la imatge de les mànegues fent aportacions de sorra a les platges del municipi, en el que tradicionalment es coneixia com a procés de regeneració. Les proves científiques que demostren que les aportacions de sorra no són una solució i, a més, malmeten l’entorn marí d’on s’obté la sorra que s’aporta són suficients, segons el govern municipal, per buscar alternatives.

Aquesta setmana, el govern municipal s’ha reunit amb una delegació de la direcció general de Costes i representants del Ministeri per a la Transició Ecològica amb la voluntat d’avançar en la recerca d’una alternativa duradora que permeti recuperar la sorra perduda sense malmetre altres indrets. “Fins i tot –segons el regidor de Turisme– el govern de Sitges està obert a treballar en alguna proposta de projecte pilot que pugui servir després de base per aplicar-se en altres municipis si els resultats són positius.”

De moment, aquesta temporada, la voluntat del govern és fer les aportacions de la sorra que s’ha anat reservant al llarg de l’any amb una retroexcavadora, tal com es va fer l’any passat.

L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, manté que si l’Ajuntament de Sitges demana que s’aturi la draga que treu la sorra davant la platja del barri de les Botigues, l’Ajuntament ha de ser coherent i intentar buscar alternatives sostenibles i mediambientalment respectuoses per mantenir el litoral del municipi en les millors condicions. Per a Carbonell, és fonamental recordar que Sitges és un dels municipis que formen part del Parc Natural del Garraf i, per tant, el vessant de responsabilitat envers l’entorn i la biodiversitat no es pot oblidar i ha de ser compatible amb la defensa dels interessos econòmics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Lloguers impagables

Barcelona

Els lloguers dels ‘expats’

Barcelona
estats units

La xarxa social de Donald Trump es dispara un 54% en el seu primer dia en borsa

barcelona
ECONOMIA

Sabadell lidera l’acompanyament perquè les empreses no tanquin per manca de relleu

SABADELL
unió europea

La UE acorda eximir els petits agricultors de sancions i controls mediambientals

barcelona

Ajudes per plantes de biogàs a les petites i mitjanes explotacions

vilobí d’onyar
estat espanyol

El govern espanyol compra un 3% de Telefónica a través de la SEPI

barcelona
TURISME

Més reserves per Setmana Santa i amb més antelació a la demarcació de Barcelona

BARCELONA
economia

Boeing canvia de direcció

barcelona