Economia

Consultors que fan aterrar idees

ActioGlobal acompanya multinacionals per fer, dels grans plans, missions

Molt sovint, els plans estratègics a les empreses acaben quedant-se en una grandiloqüent presentació del director general o el directiu intermedi. Malgrat que les grans empreses destinen alts pressupostos per definir noves línies d’acció o de negoci, fallen a l’hora d’executar les iniciatives. Decisions concretes com quin és el perfil professional més oportú per liderar els canvis o en quins terminis s’han de portar a terme, queden enlaire, i aleshores el gran projecte no passa de ser això, un projecte.

Jonathan Escobar, director general d’ActioGlobal, ho va identificar i patir al llarg de la seva trajectòria professional en grans multinacionals. “Anava veient com als grans plans estratègics de les empreses els faltaven pautes per aterrar, i sense definir qui i com es concretaven, acabaven morint en un calaix, malgrat tots els recursos destinats per elaborar-los. Aquesta ineficiència em cremava”, recorda.

Així que l’any 2021 Escobar va decidir deixar de ser un directiu dins d’una multinacional i va adquirir la consultora ActioGlobal per transformar-la en una firma que acompanyi les empreses a convertir les idees en realitat.

Avui dia facturen 4 milions i són un equip de vint persones, el 70% de les quals són dones que treballen en remot i que ajuden grans empreses a guanyar agilitat. “D’alguna manera, aspirem a startupitzar les multinacionals perquè les seves estructures puguin adaptar-se a cada repte que se’ls presenta”, afegeix Escobar.

Justament pel fet d’estar ben connectats a l’univers de les empreses de nova creació i a la tecnologia, ActioGlobal ha creat un fons de venture capital per finançar empreses i acompanyar-les en el seu creixement. En poc més d’un any de vida, ja han injectat 200.000 euros a tres firmes –Nootric, Quixotic360 i Campogrande– que pertanyen a sectors ben diferents, però amb fort contingut tecnològic. “El futur d’ActioGlobal depèn de la tecnologia, i per assolir-lo hem considerat que cal apostar per noves firmes ”, diu.La firma ha nascut amb visió global i factura el 53% a l’exterior. El seu model d’internacionalització està basat en començar a través de les filials de les grans companyies i escalar al conjunt del grup. “Hem aconseguit un projecte per al grup Pepsico mundial, a través de la filial amb seu a Catalunya, pel que competíem amb la 4rta consultora més gran del món”, explica orgullós Escobar.La història de Jonhatan Escobar com a emprenedor està lligada a la perseverança. Nascut a l’Hospitalet al si d’una família humil, va haver de deixar els estudis per poder ajudar econòmicament a casa. Mentre treballava netejant màquines a una empresa industrial, es mirava la feina dels enginyers i somiava en convertir-se en un d’ells.Sense deixar el contracte d’operari es va reincorporar al món educatiu i es va acabar convertint en enginyer. “Al llarg de la meva trajectòria professional se m’han donat diferents oportunitats per creixer i sempre les he aprofitat amb molt d’esforç”, explica. Escobar va acabar sent director general de l’empresa que ara té en propietat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA