Economia

Unió europea

Brussel·les permet, amb condicions, que Microsoft compri Activision

La CE ha volgut impedir que el gegant tecnològic nord-americà tingui una posició dominant en la distribució de jocs al núvol

La multinacional haurà de permetre que els videojocs es puguin utilitzar des d’altres plataformes almenys durant deu anys

La Comissió Europea ha autoritzat Microsoft a adquirir l’empresa de videojocs Activision Blizzard, en una operació valorada en uns 63.300 milions d’euros que va ser anunciada fa més d’un any però sobre la qual l’executiu comunitari havia iniciat una anàlisi en profunditat al voltant del seu eventual impacte en la competència.

En un comunicat recollit per l’ACN, la Comissió considera que l’adquisició “aborda plenament” les preocupacions sobre la competència identificades i considera que representa “una millora significativa per al sector dels videojocs”. El vistiplau de la Comissió, però, es concedeix sempre que es garanteixi que Microsoft no assoleix una posició dominant en la distribució de jocs a través del núvol i en el mercat de sistemes operatius per a ordinadors.

Concretament, la investigació de Brussel·les va identificar dues amenaces. La primera, sobre l’afectació en la distribució de videojocs a través de plataformes de streaming al núvol, ja que Microsoft en té una de pròpia, Game Pass Ultimate”, on podria exigir exclusivitat a Activision. La segona afectava el sector dels ordinadors, perquè si Microsoft exigia exclusivitat a Activision, es reforçaria encara més la posició de Windows, el sistema operatiu de Microsoft.

Per aquest motiu, la Comissió exigeix a Microsoft que durant si més no deu anys els usuaris dels jocs d’Activision puguin utilitzar qualsevol plataforma al núvol, i també que durant el mateix període els jocs d’Activision puguin ser jugats en dispositius que no hagin estat produïts per Microsoft.

Per la vicepresidenta executiva de competència de la CE, Margrethe Vestager, la decisió representa “un pas molt important” en una indústria “dinàmica i de ràpid creixement” com la dels videojocs. “Els compromisos assolits amb Microsoft reforçaran la competència i les oportunitats per créixer”, ha afegit.

L’operació sobre Activision, creadora de jocs tan populars com Call of Duty, World of Warcraft o Candy Crush, encara no té llum verda per part de les autoritats de la competència dels Estats Units i el Regne Unit, on Microsoft encara lliura una batalla legal per obtenir-ne l’autorització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona