Economia

unió europea

Brussel·les acusa Google de competència deslleial i distorsionar el mercat

La CE amenaça el gegant tecnològic amb una multa o li suggereix que vengui part del seu negoci

La Comissió Europea (CE) ha acusat Google de distorsionar el sector de la publicitat en línia (adtech) a través de pràctiques que acabaven afavorint els seus propis serveis tecnològics, informa l’ACN. Segons ha denunciat aquest dimecres l’executiu comunitari, el gegant tecnològic nord-americà hauria utilitzat la seva posició de poder al mercat per facilitar que els seus anuncis i els dels seus clients apareguessin a diferents portals online, en detriment dels de la competència, explica l’ACN. Un cop formulades les acusacions, Google s’exposa a una multa equivalent al 10% de la seva facturació anual, tot i que la Comissió creu que la sanció econòmica seria “poc efectiva” i suggereix la venda d’una part del seu negoci dins el sector adtech per evitar “conflictes d’interès”.

En un comunicat difós aquest dimecres i recollit per l’ACN, Brussel·les detalla que la investigació que ha dut a terme revela que, almenys des del 2014, Google hauria abusat de la seva posició dominant a través de les seves eines, presents en tota la cadena de valors del sector. En aquest sentit, la multinacional nord-americana hauria afavorit la seva plataforma d’intercanvi d’anuncis –anomenada AdX– informants als seus clients de les millors ofertes que havien de presentar per poder superar altres competidors. D’aquesta manera, els clients de Google podien estar segurs que els seus anuncis es col·locarien als diferents portals en línia.

Per la Comissió, aquestes pràctiques són “preocupants”, ja que considera que anaven encaminades a donar “un avantatge competitiu” a AdX. “Tot plegat reforçar el rol central de Google en el sector adtech i en la capacitat de l’empresa de cobrar tarifes més altes pels seus serveis”, apunta.

Segons ha defensat la vicepresidenta executiva de la Comissió Europea, Margrethe Vestager, en declaracions recollides per l’ACN, les primeres investigacions apunten que Google “ha utilitzat efectivament la seva posició de poder”. “No només ha danyat els competidors, sinó que també ha inferit en els interessos dels portals web i en l’increment de costos dels anunciats”, afegeix. “En cas que es confirmin les acusacions, estem parlant de pràctiques il·legals sota les nostres normes de competició”, ha sentenciat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat