Economia

Gastronomia

El cafè reivindica el seu lloc

Se celebra el primer Forum Coffee Festival a l’Hospitalet

El sector reclama que els restaurants s’hi mirin, amb el cafè, i ofereixin als clients un producte de categoria

Voldrien que sortís a la carta, com passa amb els vins

Segons l’Associació Espanyola del Cafè, el canal Horeca (hotels, restaurants i cafeteries) serveix una mitjana de 21 milions de tasses de cafè al dia a tot l’Estat (que en total consumeix 65,5 milions de tasses de cafè al dia, comptant-hi les cases particulars). Tot i la quantitat de cafès que se serveixen en bars i restaurants, el sector cafeter creu que en molts establiments, fins i tot en establiments amb estrella Michelin, “se serveix cafè dolent” o “que podria ser molt més bo” o que està fet “amb càpsules Nespresso”. En el primer Forum Coffee Festival, que s’ha fet aquest cap de setmana a La Farga de l’Hospitalet, la indústria del cafè ha intentat arribar al consumidor, ha ofert els seus productes de qualitat, els ha deixat tastar i els ha explicat, amb la idea d’educar el consumidor perquè sigui “exigent”. “La gent ara comença a fer-se una idea que en el cafè hi ha qualitat i puja una generació de joves que són cada cop més exigents, però en general podem dir que el cafè i el valor de la seva qualitat està com fa quaranta anys estava el vi: la gent no el distingeix”, explica Begoña Baqué, tastadora de cafè professional, campiona d’Espanya avalada per la SCA (Specialty Coffee Association), una mena de sommelier, però de cafè.

Aquí és on vol incidir el món del cafè, en la promoció de la qualitat perquè el cafè sigui, en un restaurant, un final digne de categoria. “El dia que en la carta d’un restaurant s’hi posin els cafès, aleshores el cafè deixarà de ser anònim, com va passar amb el vi”, diu Salvador Sans, de Cafés El Magnífico, un històric de Barcelona. I seria bo que la gent sabés el cafè que es pren, ja que, segons el Fòrum Cultural del Cafè, que és l’ens que ha organitzat aquesta primera fira del cafè, “Espanya és el país que té la despesa per càpita en cafè més alta de tot Europa occidental”. El cafè, amb llet o sense, amb sucre o sense, amb begudes vegetals o sense, és, des que es va introduir a Europa, al s. XVII, un imprescindible que, a més a més, té un vessant social molt important, perquè la immensa majoria de consumidors (el 80%) se’l prenen en companyia, siguin amics, familiars o companys de feina. El cafè, doncs, socialitza. Al voltant del cafè s’han fet tertúlies famoses arreu d’Europa i alguns historiadors no dubten de la importància del cafè en la construcció de la societat europea. Ara falta que els consumidors busquin, comparin i comprin la millor qualitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Maria Sabaté
Cap de Màrqueting i Comunicació de BIONTE

“Bionte neix per donar un plus amb innovació a la nutrició animal”

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024
Tarragona

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024

tarragona

Els premis Cambra 2023 guardona empreses de tres comarques gironines

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Posen en valor la figura de l’economista

girona
CONFLICTE LABORAL

Protesta de treballadors de Comforsa

CAMPDEVÀNOL

Seat calcula produir a Martorell un 9% més de cotxes el 2024

barcelona
SOCIETAT

Castelló celebra 125 anys obrint l’únic obrador de xuixos del món

GIRONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Calviño aconsegueix els suports per presidir el Banc Europeu d’Inversions

barcelona
economia

Principi d’acord entre el hub que ha de substituir Nissan i els sindicats per a 600 contractes a partir de l’1 de febrer

barcelona