Economia

tarragona

El Port reivindica el seu paper “multiplicador” a la segona àrea metropolitana

El president del Port de Tarragona, Saül Garreta, va reivindicar ahir l’“efecte multiplicador” que pot aportar a l’àrea metropolitana del Camp, la segona de Catalunya. Segons Garreta, la infraestructura és “indispensable” perquè aquesta regió funcioni, en l’àmbit de la indústria química, en el turisme, el sector serveis, la recerca a través de la URV i la cultura. “És tant o més important que el port de Barcelona per a l’àrea metropolitana de Barcelona”, va subratllar, tot i que el 2022 va caure del cinquè al setè lloc del rànquing amb més activitat de l’Estat pel retrocés en el tràfic d’hidrocarburs. En una conferència, a què també va assistir el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, Garreta va desgranar els eixos del pla #Ecoport2027 i les accions per adaptar-se a la transició energètica, que va resumir amb un “Tenim pressa”. “El rumb ha de passar per la descarbonització de l’activitat portuària”, va insistir. A més, va avançar que la concessió de la terminal ferroviària de La Boella, un projecte de col·laboració publicoprivada valorat en 25 milions i liderat per BASF i nou empreses logístiques, se signarà al novembre. El Port també treballa en la construcció de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, a 70 km de Madrid, amb una inversió d’uns 20 milions provinents de fons europeus. Ja ha finalitzat la primera fase de les obres i en 15 dies s’iniciarà la segona.Un dels projectes més importants és la construcció del contradic de Ponent, que costarà uns 100 milions. A principi d’any es va iniciar l’exposició pública de l’impacte ambiental del projecte constructiu i espera fer la licitació a principi del 2024.Garreta també va citar la Zona d’Activitats Logístiques, que amb una inversió de 33,1 milions inclou mesures per a la recuperació i reciclat d’aigües i espais verds, que es licitarà en breu amb una inversió d’uns 2,3 milions.D’altra banda, el Consell de Ministres va autoritzar precisament ahir a l’Autoritat Portuària de Tarragona prorrogar quatre anys el conveni amb la direcció general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de la Generalitat. A proposta del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) i del de Política Territorial, Interior continuarà prestant serveis comuns de prevenció i control d’emergències al Port de Tarragona. L’actual conveni es va signar el 2019 i preveu que el port assumeixi 150.000 euros d’inversió per adquirir equipament especialitzat d’intervenció i 50.000 euros per a formació teòrica i pràctica dels riscos específics de l’activitat industrial i marítima al port.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona