Economia

economia

Principi d’acord entre el hub que ha de substituir Nissan i els sindicats per a 600 contractes a partir de l’1 de febrer

La plantilla cobrarà 1.575 euros al mes fins a l’octubre, quan es complirà el sou pactat a l’acord per l’ERO

El D-hub que ha de substituir Nissan i els sindicats han arribat aquest dijous a un acord per a contractar 606 persones a partir de l’1 de febrer del 2024.

El pacte arriba després de setmanes buscant una solució per als empleats que es quedarien sense ingressos quan se’ls acabés l’atur i mentre el hub encara no ha concretat exactament quina càrrega de feina tindrà la nova fàbrica multimarca.

El hub impulsat per QEV i Btech, que havia plantejat pagar l’SMI, ha acceptat abonar 1.575 euros bruts al mes en 12 pagues. Els contractes es dividiran entre els ordinaris i els de formació. A partir de l’1 d’octubre, tota la plantilla passarà a cobrar el que es va pactar a l’acord de l’ERO, el salari que marca el conveni del metall més el 20%, segons CCOO.

D’altra banda, s’ha decidit que les 330 persones que han seguit una formació de Confocat en els últims mesos rebrà una compensació econòmica de 450 euros per reconèixer “l’esforç” que han fet. En canvi, la segona tanda de formació ha quedat suspesa i els treballadors que no han fet el curs passaran a ser contractats directament a partir de l’1 de febrer amb aquests contractes de formació.

En una assemblea de treballadors, CCOO ha explicat que l’acord s’ha produït per buscar una solució al retard que arrosseguen els plans de producció del hub impulsat per QEV i Btech. El pacte ha buscat assegurar les contractacions en aquesta situació “complexa”. “Són 606 contractes sense treure ni un cotxe per la línia i perquè hi ha les administracions al darrere, per assegurar l’ocupació”, ha dit Roberto Carlos Pacheco, el portaveu de CCOO a la nova empresa.

L’acord inclou dos tipus de contractes, els ordinaris i els de formació. Els ordinaris seran per a 276 treballadors. La resta, uns 330, tindran el contracte que inclourà una formació de 10 setmanes. Tots els empleats cobraran el mateix (18.900 euros a l’any) perquè els que firmin un contracte ordinari faran menys hores que els de formació, que treballaran 8 hores al dia.

A l’espera que es concreti quina serà la càrrega de feina, els representants sindicals han dit que es preveuen entre 20 i 40 vacants per al muntatge de furgonetes provinents de la Xina que “tenen molts problemes de qualitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tribuna oberta

Els desafiaments característics dels executius

PSICÒLOGA EXECUTIVA
Daniel Pérez
Director general de l’Energètica

“Arribar al 50% de renovables el 2030 és realista i necessari”

GIRONA
economia

Un estudi destaca la bona salut comercial de Lloret de Mar en temporada baixa

LLORET DE MAR
ECONOMIA

El Consell Comarcal del Maresme es compromet amb el futur de la pagesia

MATARÓ
ECONOMIA

Barcelona ordenarà els horaris i espais de càrrega i descàrrega al Gòtic i el Casc Antic

BARCELONA
Tribuna

Un primer però insuficient pas cap a la inclusió financera

Economista i President del Consell assessor de l’Institut d’Estudis Financers

Caldrà teixir encara més xarxa

barcelona

Gelats, cereals i xocolata que beneficien la microbiota

barcelona
David Garcia
Director executiu del clúster català de la Moda (MODACC)

“La moda serà un sector tan regulat com el farmacèutic”

bARCELONA