Economia

economia

Un estudi destaca la bona salut comercial de Lloret de Mar en temporada baixa

El municipi de Lloret de Mar té una molt bona salut comercial, segons un estudi portat a terme per l’observatori econòmic Eixos.cat, que destaca el gran nombre d’establiments per cada 100 habitants fora de temporada alta. L’estudi, encarregat per l’Associació de Comerciants de Lloret gràcies a una subvenció de la Cambra de Comerç de Girona, va constatar que el mes de novembre hi havia més de 1.700 establiments actius tot i ser temporada baixa, per una població censada de 41.159 habitants segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Els punts clau del bon índex aconseguit en aquest estudi és l’especialització del comerç i la diversitat en productes i serveis que es pot trobar al municipi; també, els eixos comercials principals. A Lloret han mapejat 10 carrers comercials amb 40 locals actius o més.

La composició comercial mostra un clar predomini de l’hostaleria i la restauració (32%), seguides dels serveis comercials (24,1%) i del quotidià alimentari (9,8%). Dins els productes i serveis no quotidians, trobem establiments d’equipaments per a la llar (9,1%), equipaments per a la persona –roba, sabateries, joiera, etc.– (4,8%) i establiments de cultura i lleure (3,3%). En global, l’oferta comercial quotidiana és d’un 80%.

D’altra banda, els comerços d’equipaments per a la persona tendeixen a agrupar-se geogràficament pel municipi i formen clústers comercials ben definits: al voltant del carrer Sant Pere, al carrer de la Vila i Venècia i al centre comercial Carabela. En canvi, els establiments de cultura i lleure tenen un comportament més dispers, però a prop dels llocs més cèntrics del nucli urbà.

La part menys positiva d’aquest estudi són els 427 locals tancats fora de temporada alta en eixos més turístics. El gerent de l’Associació de Comerciants de Lloret, Francesc Alsina, explica que els comerciants busquen rebaixar el mínim possible de temps aquesta estacionalitat comercial: “Des del novembre fins a l’estiu molts establiments estan tancats, ens interessa a tots que hi hagi diversitat.” Alsina destaca que han encarregat aquest estudi per poder donar més informació a emprenedors sobre les zones idònies per posar un negoci. “Si tens establiments semblants al teu a prop, millor”, explica. “Si tens un clúster especialitzat i professional, tots els establiments se’n beneficien perquè hi ha venda creuada.”

En definitiva, l’associació busca reactivar aquells locals buits demostrant les bones dades d’aquest estudi i ressaltant un dels punts més forts de Lloret de Mar: “Cada setmana, a l’estiu, tenim un públic totalment diferent, i és un avantatge.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Assaig de col·laboració publicoprivada decebedor

Barcelona
Oriol Pascual
Soci fundador S2 Xpeed, una acceleradora d’empreses de nova creació

“No interessen els casos d’èxit industrial i sí els de diner fàcil”

Barcelona

El Sagrat Cor acull un centre d’innovació en càncer

Barcelona

Estabanell crea una societat per captar talent de ‘start-ups’

Granollers (Vallès Oriental)
economia

La 7a Fira de l’Ocupació del Bages torna amb 24 empreses i més de 200 ofertes de feina

MANRESA
economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA