Economia

Cuina catalana contra l'atur

Restauració

No és habitual trobar una empresa que, enmig de la crisi, estigui pensant en l'expansió. I més quan es tracta de pimes, les més afectades per l'actual conjuntura a causa del seu volum reduït, segons alguns estudis recents.

"Els moments de crisi són moments d'oportunitats", explica el gerent d'Àpats Food, Ramon Carner. Aquesta empresa de menjar preparat de Sant Feliu de Codines ha decidit expandir el seu negoci a través de les franquícies amb un missatge clar a la gent sense feina: "És un bon moment".

Tot i que la franquícia no va dirigida només a aturats sinó a tothom "que li agradi la cuina i vulgui tenir un negoci familiar", Carner anima aquells que no tenen feina a obrir una alternativa "que té futur".

Àpats Food té en propietat dues rostisseries: una a Sant Feliu de Codines, nascuda l'any 1968, i una altra al mercat de la Boqueria de Barcelona. No obstant, la Rostisseria Ramon ha esdevingut una marca i Àpats Food distribueix plats cuinats a multitud d'establiments de tot Catalunya.

L'èxit dels seus plats cuinats és el que l'ha portat a plantejar-se la possibilitat d'obrir franquícies, la primera de les quals s'inaugurarà a principis del mes de març a Premià de Mar.

Carner explica que l'emprenedor que ha apostat per la rostisseria en aquest municipi del Maresme "el van fer fora de la feina i va decidir capitalitzar l'atur i obrir el seu negoci".

L'objectiu de Carner és obrir deu franquícies aquest any, tot i que no el preocupa assolir l'objectiu sinó que les que s'obrin siguin projectes sòlids i coherents amb el que és i ha estat la Rostisseria Ramon des dels inicis.

Projecte madurat
L'empresa Àpats Food porta dos anys treballant en el projecte de les franquícies. Carner relata que el negoci necessitava créixer i tenia dues opcions: anar a la gran distribució o optar per les franquícies. Després d'estudiar les dues opcions, van decidir-se per la segona: "Entenem que hi ha un forat en el mercat per a la rostisseria popular, a un preu just i amb una presentació acurada", explica Carner.

Per això, no volen ser ni una mena de fast food ni un lloc de delicatessen, sinó un servei de plats catalans "de tota la vida i de temporada". Per Carner, la clau de la millor relació qualitat-preu és cuinar amb productes de temporada. La inversió que cal per obrir la franquícia és de 85.000 euros i es pot amortitzar en un any.

Els establiments funcionaran a partir de la xarxa de distribució d'Àpats Food, que portaran els plats cuinats a totes les botigues tal com fan ja actualment amb alguns establiments.

En el cas dels pollastres a l'ast, un dels grans èxits de la rostisseria, "arriben calents a les botigues" perquè es manté la temperatura en el trajecte. Tot pensat per oferir els millors plats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona
economia

Creix un 6,8% la compravenda d’habitatges al febrer

barcelona