Economia

La terminal de contenidors doblarà l'activitat en cinc anys

DP World Tarragona i l'Autoritat Portuària van inaugurar ahir l'ampliació en 18 hectàrees i l'adequació i modernització del moll de contenidors

Tarragona es considera estratègica en el trànsit marítim

El port de Tarragona ha guanyat 18 hectàrees al mar per a l'ampliació de la terminal de contenidors, al moll d'Andalusia, que arriba a les 41 hectàrees. L'Autoritat Portuària ha invertit 52 milions d'euros en l'ampliació de la superfície terrestre i en la prolongació de la línia de moll a 1.050 metres lineals, amb calats de 16 metres, que possibilitaran l'atracament de tres vaixells. A l'import s'han d'afegir prop de 50 milions d'euros més en l'adequació de les instal·lacions. La inversió, en aquest cas, ha estat a càrrec de l'operadora DP World Tarragona. El moll tindrà en un futur una terminal de ferrocarril pròpia per a la càrrega i descàrrega de contenidors així com àrees per facilitar la mobilitat dels camions. L'operador preveu doblar en cinc anys el nombre de contenidors en trànsit i arribar als 500.000, el 2015.

El ministre de Foment, José Blanco, el president de la Generalitat, José Montilla, i el president de DP World Tarragona, Fleming Dalgaard, van inaugurar ahir l'actuació d'inversió mixta, entre l'administració i la iniciativa privada. L'actuació, com va fer veure el responsable de Foment, “va molt més enllà de les dades”, atès que “permet diversificar els tràfics marítims” i, a la vegada, crearà 2.000 llocs de treball directes i indirectes: “Una actuació rendible econòmicament i socialment”, va assenyalar Blanco. José Montilla va posar l'accent en la col·laboració pública i privada per oferir una “plataforma que treballa sobre la base de la competitivitat” i, satisfet pel resultat, va afegir que “és el senyal de la direcció que hem de seguir com a país”.

Fleming Dalgaard, que va obrir el torn de parlaments, va agrair la col·laboració a les administracions i al seu soci directe a Tarragona, la naviliera Zim.

Compra de la terminal

L'operador portuari Dubai Port World i la naviliera israeliana Zim van adquirir el 60% i el 40%, respectivament, del capital de Contarsa Sociedad Estuba, la companyia que operava la terminal de contenidors del port de Tarragona. L'operació DP Word Tarragona es va tancar el juny del 2008, data a partir de la qual es va posar en marxa el projecte per convertir-la en una de les més modernes del Mediterrani.

En aquest sentit, tant el ministre de Foment com el president de la Generalitat van convenir a dir que la terminal és símbol dels objectius de primer ordre en l'eix del Mediterrani i de l'Ebre. Montilla no es va estar de destacar el paper de l'Autoritat Portuària en la iniciativa, “que s'emmarca en la lògica competència amb altres ports de la Mediterrània”. Montilla va reblar els elogis tot dient que es tracta d'una actuació ponderada i lligada a les expectatives del territori: “No estem davant una catedral en el desert ni d'un caprici ostentós i d'utilitat dubtosa”.

DP World és un dels principals actors marítims del món, amb 49 terminals des d'on el 2009 va gestionar més de 43,4 milions d'unitats TEU. Té una cartera de projectes d'expansió en mercats emergents, considerats clau en el comerç internacional, com ara l'Índia, la Xina i l'Orient Mitjà. En deu anys, la companyia ha previst doblar la capacitat productiva i gestionar fins a 95 milions de TEU. Per la seva banda, Zim és una de les principals navilieres a escala internacional, amb capacitat per transportar prop de cinc mil TEU.

LA FRASE

El port explota al màxim els recursos per atraure inversions i oferir una plataforma de competitivitat
José Montilla
president de la generalitat
100
milions d'euros és la inversió inicial al moll, que es completarà amb una terminal ferroviària.

LA FRASE

La inversió crearà 2.000 llocs de treball, una actuació rendible econòmicament i socialment
José Blanco
ministre de treball
500.000
contenidors en trànsit és la previsió en cinc anys, la qual cosa doblaria la capacitat actual.
2.000
llocs de treball directes i indirectes suposa el funcionament de la nova terminal de contenidors.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.