Economia

Les salses per a formatges de Can Bech assalten els EUA

L'empresa de Fontanilles preveu que el mercat nord-americà sigui el principal client del seu nou producte ‘Just for cheese'

Can Bech prepara la sortida de formats d'un sol ús dels seus productes

L'empresa d'elaboració de melmelades, productes de quarta gamma i salses GBech-Conserves Can Bech de Fontanilles preveu consolidar-se al mercat nord-americà amb el seu nou producte Just for cheese, que va rebre el premi plata pel seu packaging en la darrera sessió d'Alimentària. Just for cheese és una gamma de salses diferents per maridar amb tot tipus de formatges. “L'objectiu és que a finals del 2012 o principis del 2013 estiguem treballant plenament als EUA”, explica el gerent de Can Bech, Gerard Bech. “Els formatges allà tenen molta importància, i són molt receptius a tot el que siguin els seus complements”, afegeix Bech, que, a més, diu que els nord-americans fan servir molt les salses, mentre que a Catalunya, per exemple, es desconeixen. Per aquest motiu, Gerard Bech creu que els EUA es convertirà ja l'any que ve en el seu principal mercat. Al 2011, Suècia va ser el principal receptor dels productes de Can Bech i es preveu que Noruega ho sigui el 2012. Per continuar preparant la seva consolidació als EUA, on ja treballa amb importadors, l'empresa de Fontanilles participarà en la fira Fancy Food, que se celebrarà el juny que ve a Washington.

A més, però, l'empresa prepara el llançament d'alguns dels seus productes en un format d'un sol ús, en un cost més econòmic en tractar-se de quantitats més petites. “A vegades costa decidir-se a comprar un pot de quatre euros; en canvi, un, a un euro, és més fàcil”, destacava Gerard Bech, que també preveu aquest llançament per a final d'any.

LA XIFRA

2,4
milions d'euros
és la facturació que l'empresa preveu tancar per al 2012

LA FRASE

És trist veure que a les botigues d'aquí no es promou l'ús de salses per complementar
Gerard Bech
Gerent de can bech

Els inicis: les figues confitades

Explica Gerard Bech que l'empresa que ara dirigeix té els seus orígens en el recuit amb figues confitades que els seus pares servien al restaurant de Fontanilles. “Venien clients de Barcelona a demanar si els podíem posar una mica d'aquelles figues confitades en un pot de vidre per endur-se”, explica Bech. Era el seu producte estrella i van començar a produir-ne i a vendre'n a altres restaurants. Anys més tard, Gerard Bech va decidir llançar-se al món de les melmelades i va comprar una petita empresa de Girona els propietaris de la qual es jubilaven i va incorporar-hi els nous productes. D'això ja fa vuit anys, i ara en fa quatre, també es va atrevir amb una quarta gamma de precuinats, amb la marca GBech. Entre aquests, hi ha les escalivades, amb un obrador a Figueres dedicat a fer escalivades, o els peus de porc desossats. Són ara 100 referència de melmelades i salses i 30 de precuinats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La 70a Fira Agrària de Sant Miquel de Lleida s’apropa als 300 expositors

Lleida
economia

La Xina endarrereix l’edat de jubilació per primer cop des del 1978

barcelona
economia

Un 50% dels participants en els plans d’ocupació, troben feina en sis mesos

Barcelona

El Grup Refrica-Fritecno s’expandeix amb la compra de Frinco

FORNELLS DE LA SELVA
estats units

Els treballadors de Boeing als EUA van a la vaga, la primera en setze anys

barcelona
economia

L’economia catalana creix un 3 % gràcies a la demanda interna

barcelona
economia

El BCE abaixa els tipus un 0,25% per segona vegada aquest any

barcelona

La tercera edició de la iniciativa «Beu-te el museu» uneix dotze cellers i dotze museus

girona

Augment salarial i millors horaris pels 130 empleats d’Autobusos de Lleida

LLEIDA