Economia

consum

Campanya per promocionar la carn de xai al Ripollès

Tindrà una durada de dos mesos i hi participaran 46 restaurants

Si hi ha una carn que podria ser l'emblema gastronòmic del Ripollès és, sens dubte, la del xai. Per això, la comarca, amb la col·laboració del Consorci Ripollès Desenvolupament i l'Aula d'Hostaleria, ha apostat per donar-li una empenta definitiva amb la campanya del xai i el cabrit que ha començat aquests dies. Fins ara, ja es feia, però només durava 10 dies; en canvi, ara, durarà dos mesos, fins al 21 d'abril, i dels 32 restaurants que hi van participar el 2013, s'ha passat a 46.

La campanya també s'ha avançat en el calendari (l'any passat era entre els mesos de maig i juny), segons els organitzadors perquè ara és l'època en què més abunda la carn de xai. L'únic requisit que es demana per participar en la campanya per part dels restaurants és que han d'incorporar en la carta i els menús plats fets amb xai i cabrit del Ripollès. La campanya, a més, té la col·laboració de les tres associacions de restauradors que hi ha a la comarca –l'Associació d'Hostaleria del Ripollès, els Fogons de la Vall de Ribes i les Cuines de la Vall de Camprodon–, així com de l'Associació de Carnissers i Xarcuters del Ripollès, amb la intenció de donar una imatge d'unitat a l'hora de promocionar els productes típics del territori.

Val a dir que el Ripollès té ovelles de raça autòctona que compta amb una marca de qualitat pròpia creada l'any 2010 amb el nom Xai i cabrit del Ripollès.En la presentació de la campanya a Ripoll, que es va fer la setmana passada i on hi van participar diversos restauradors, hi va haver una classe innovadora de la cuina del xai amb dues estrelles Michelin: Francesc Rovira de la Fonda Xesc de Gombrèn i Toni Sala de la Fonda Sala d'Olost, i d'una classe d'especejament d'un xai a càrrec del president dels Carnissers i Xarcuters de Barcelona, Xavier Gallifa



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona