Economia

SEAT tanca el 2020 com a líder de vendes de turismes i tot terrenys a l’Estat

La companyia automobilística ha venut prop de 70.000 unitats, amb una quota de mercat del 8,1%

SEAT ha tancat el 2020 com a líder de vendes de turismes i tot terreny al mercat espanyol. D’aquesta manera, la companyia automobilística ha aconseguit la primera posició de vendes en el país per tercer any consecutiu, amb 69.731 unitats venudes i una quota de mercat del 8,1%.

En total, el 2020 s’han matriculat 851.211 unitats a l’Estat, un 32,3% menys en comparació amb l’any anterior, segons les dades publicades per les associacions de fabricants (ANFAC), de concessionaris (FACONAUTO) i de venedors (GANVAM).

“Aquest lideratge és especialment destacable en un any mercat per la pandèmia de la Covid-19, que ha suposat una brusca caiguda en les vendes”, ha manifestat el director general de SEAT Espanya, Mikel Palomera.

El lideratge de SEAT ha coincidit amb la renovació del SEAT Ateca i la transició a la quarta generació del SEAT León, una de les “claus de l’èxit comercial” de la companyia el 2020. De fet, el SEAT León, l’Arona i l’Ateca s’han situat entre els deu cotxes més venuts a Espanya al llarg del 2020.

El León ha estat el compacte més venut, i el segon model absolut, amb un total de 23.582 unitats. L’Arona ha acabat l’any com el sisè model més venut, amb 15.365 unitats i líder en el seu segment, mentre que l’Ateca ha estat el desè, amb 14.139 unitats.

Per altra banda, el SEAT Ibiza ha tancat l’any amb 11.342 unitats venudes i el Tarraco, amb 2.602 unitats. El SEAT Mii electric ha estat el setè model elèctric més venut, amb 869 unitats.

Per la seva banda, Nissan ha tancat l’any amb el millor volum de matriculacions dels últims 17 mesos i ha estat la segona marca generalista amb un creixement més gran al desembre. El Nissan Qashqai ha finalitzat el 2020 com a líder dels ‘crossovers’ per catorzè any consecutiu, amb 19.818 unitats. A més, ha estat el tercer model més venut a l’Estat per segon any consecutiu. La companyia japonesa ha tancat l’exercici amb 34.761 turismes i ‘crossovers’ venuts, amb una quota del 4,1%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva