Economia

L’aeroport, per a què?

Aquests dies torna a ressorgir el debat sobre l’ampliació de l’aeroport de Barcelona i potser caldria avaluar profundament l’objectiu d’aquesta ampliació. Els agents econòmics que la demanen sostenen que és necessària per “dinamitzar l’activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional”. Sense discutir la importància d’aquest objectiu, cal dir que, amb dades del 2019, Barcelona té el sisè aeroport amb més trànsit d’Europa, amb 52,6 milions de passatgers. Altres ciutats europees, com ara Berlín o Munic, que estan per sobre de Barcelona en producte interior brut, reben, respectivament, 36 milions i 48 milions de viatgers. És evident que el nombre més gran d’usuaris que té Barcelona, en relació amb altres ciutats més pròsperes en termes econòmics, està relacionat amb l’activitat principal de la nostra ciutat: el turisme. No hi ha dubte que aquesta és una activitat, ara mateix, imprescindible per mantenir l’ocupació i els ingressos de Barcelona. Només cal veure la pèrdua immensa que s’ha produït amb els tancaments durant la pandèmia. Precisament per això, però, el risc extraordinari que suposa la concentració de l’activitat econòmica del nostre país en aquest sector, la pregunta que ens hem de fer és si 1.700 milions de pressupost haurien d’anar a ampliar un aeroport que ja és un dels més importants d’Europa o a afavorir altres activitats econòmiques que ens facin menys dependents, precisament, d’aquest trànsit de turistes que ara mateix ja és extraordinari, i que també afavoreixin l’ocupació, l’atracció i la retenció de talent i la inversió internacional. Aquí podríem discutir diverses prioritats, però val la pena recordar que a Catalunya patim una mancança crònica de finançament a la universitat i en la recerca en què, de fet, els pressupostos s’han anat reduint durant la darrera dècada, tot i l’increment dels costos de les matrícules per als estudiants. O que el sistema sanitari, també estructuralment deficitari, no pot estabilitzar una plantilla de professionals de medicina i infermeria, que ha estat decisiva en la lluita contra la covid. En definitiva, ens trobem davant la necessitat de definir prioritats per al nostre desenvolupament futur, que potser no depenen necessàriament de l’ampliació de l’aeroport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona