Economia

transports

Dócó, la plataforma de mobilitat de Renfe, entrarà en funcionament demà

La plataforma integra els serveis de Renfe Viatgers i es combina amb Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby per facilitar als passatgers altres maneres de transport per moure’s per tot el territori

Dócó, la nova plataforma de mobilitat de Renfe que integra tots els tipus de transport per unificar-los en una aplicació, entrarà en funcionament demà, ha anunciat aquest dimecres la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez.

La ministra ha acudit avui a la fira Tomorrow.Mobility World Congress, que se celebra en paral·lel amb l’Smart City Expo en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, on ha visitat l’estand de Renfe i ha impartit una conferència sobre la mobilitat i les ciutats del futur.

En declaracions als periodistes, Sánchez ha posat en relleu el projecte de Dócó i ha afirmat que “va a ser referent a nivell internacional”.

En la seva versió inicial, aquesta plataforma de mobilitat integra els serveis de Renfe Viatgers, així com les de Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby, amb el que, a més de tren, inclourà altres maneres de transport com a taxi, VTC, patinet i moto elèctrica amb la intenció de facilitar als viatgers la mobilitat en qualsevol entorn del territori nacional.

“Dócó ve a resumir la idea de ’vaig on vull i com vull’. És una plataforma molt interessant i que reflecteix molt bé l’aplicació les noves tecnologies per proveir millors serveis de mobilitat a la ciutadania”, ha remarcat la ministra.

Amb aquesta plataforma, Renfe ofereix a l’usuari llibertat per triar on anar i com fer-ho, a més de planificar i reservar mitjançant un pagament únic tots els serveis per a un viatge de porta a porta.

“Estem en una fase molt inicial, demà ho engeguem, però la idea és anar integrant cada vegada més maneres de transport, més operadors, per poder donar la millor opció al ciutadà”, ha subratllat.

La ministra, que demà participa en un acte a favor del Corredor Mediterrani, també ha destacat els avanços fets en els últims anys en la construcció d’aquest eix ferroviari d’escala europea i ha defensat el traçat actual, que preveu que finalitzi a la frontera d’Hongria amb Ucraïna.

“Nosaltres defensem la proposta actual i entenem que qualsevol modificació que suposi un escurçament del Corredor Mediterrani en aquest punt considerem que no és l’opció més avantatjosa per a la concepció que s’ha tingut fins ara del Corredor Mediterrani”, ha apuntat Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona