Serveis

vallès occidental

Terrassa crea un bus directe a l'hospital i treu dues línies

Reconverteix la línia 11 per donar resposta a la demanda dels usuaris des que fan pagar per aparcar al centre sanitari

Suprimeix pel poc ús la línia dels polígons industrials creada el 2006

El govern de Terrassa ha aprofitat la modificació de les línies d'autobús de Terrassa feta en aplicació dels ajustos pressupostaris per crear una línia directa de connexió amb l'hospital de Terrassa, per pal·liar d'aquesta manera els efectes de la posada en funcionament fa uns mesos del pàrquing de pagament al centre sanitari situat entre Terrassa i Sabadell. Des que es va posar en marxa l'aparcament es va incrementar l'estacionament al voltant de la carretera N-150, fet que provocava situacions de perill, perquè molts vianants creuaven la carretera per accedir a l'hospital.

Aquest fet va motivar que la Policia Municipal hagués d'instal·lar tanques als vorals de la carretera i incrementar la vigilància, mentre creixia encara més la indignació d'usuaris i treballadors de l'hospital per l'aparcament de pagament. El govern de Terrassa va demanar al Consorci Sanitari de Terrassa (CST) que revisés les tarifes de l'aparcament perquè les considerava excessives, cosa que encara no ha fet, i es va comprometre a incrementar la freqüència de transport públic.

La solució aportada ha estat modificar la línia 11, que unia el barri de Poble Nou amb el centre sanitari i que només tenia 1.689 usuaris diaris (el 4% de totes les línies), per convertir-la en la línia Hospital Exprés, reduint-ne la freqüència de pas de 25 a 21 minuts, i augmentant el nombre d'expedicions diàries de 38 a 45.

Altres modificacions que va explicar el tinent d'alcalde de Planificació Urbanística i Territori, Jordi Ballart, consisteixen en canvis de recorregut de la línia 3 i reducció dels serveis els diumenges de les línies 6 i 7.

LA XIFRA

46.350
usuaris al dia
van utilitzar al gener les setze línies d'autobús que a partir del 30 d'abril passaran a ser catorze.

Desapareix la línia del 2006 dels polígons

Els ajustos presentats després d'efectuar un estudi i fruit de la rebaixa de 340.000 euros del pressupost destinat al servei de bus inclouen la supressió de la línia 15, que unia els diferents polígons industrials i que es va posar en funcionament l'any 2006. El gener del 2012 només la van utilitzar 78 usuaris al dia, i a partir d'ara el seu recorregut l'absorbirà la línia 10, la del barri de les Fonts, que, a més, deixarà de funcionar els dissabtes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.