El lector escriu

Els trens entre Barcelona i Girona

Actualment els trens entre Barcelona i Girona s’hi estan el mateix temps que fa 30-40 anys. Els trens d’ara tenen més tecnologia per anar més ràpid que aleshores. Doncs, què ho fa que no sigui així? Entre Barcelona i Sant Celoni és territori de rodalies. I els trens regionals van a redós d’ells. El mitja distància, que pot anar a 160, sols ho fa per damunt de Sant Celoni; el regional normal, que s’atura a més estacions, s’hi està 12 minuts més que el MD. Sant Celoni, a mitja distància entre el Clot i Girona, marca els temps. I entre Sant Celoni i el Clot, poca diferència hi ha entre els dos trens. En canvi, de Sant Celoni cap a Girona és on es perden els 12 minuts. També dir que, si un regional fa tard, recupera el temps amb més velocitat, i hi està menys temps de l’oficial.

Per la via de Mataró, la més saturada, amb un tren cada 10 minuts, temps ha que els trens de Girona feien directe entre Badalona i Mataró. Ara són un més. I dues hores, com abans. Tornar-los semidirectes, suposaria treure els rodalies afectats, però!

Mentrestant, esperant els nous rodalies/regionals que aniran a 160 km/h, però a on serà?

Girona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia