El lector escriu

Equilibrar el territori

En els ajuntaments, les accions municipals que apliquen en molts casos són contradictòries: mentre per una part presumeixen de polítiques mediambientals i ecològiques, per l’altra destrueixen el territori en favor de les immobiliàries, convertint terrenys agrícoles i zones boscoses en urbanitzables.

Estableixen normes i lleis molt exigents, amb sancions incloses, per intentar millorar la qualitat de l’aire que es respira a les ciutats, però a la vegada permeten la construcció de nous blocs de pisos, i en conseqüència s’incrementa el nombre d’habitants i també la circulació de vehicles, que comporten més contaminació.

La densitat demogràfica a l’àrea metropolitana de Barcelona és ja molt alta, i per tant s’hauria d’evitar que s’hi construïssin més pisos nous. Sent conscients que hi ha una gran escassetat d’habitatges i molta gent viu en situacions precàries, cal que se’n facin, però fora del que és l’àrea metropolitana.

La Generalitat, pel que fa al transport públic, ens consta que està duent a terme accions per millorar notablement les comunicacions de Barcelona amb el que és el seu entorn, incorporant nous vagons, reduint el temps en els desplaçaments i incrementant les freqüències de pas.

Creiem que les polítiques de construcció d’habitatges fora de l’àrea metropolitana, acompanyades de la millora dels transports seria una bona solució, i d’aquesta manera aconseguiríem esponjar les zones de més alts nivells demogràfics, equilibraríem el país i també incrementaríem la qualitat de vida de tots els ciutadans.

El Prat de Llobregat (Baix Llobregat)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia