El lector escriu

Barcelona real

Pasqual Maragall va plantejar crear una “Barcelona real”. No li ho van permetre. Avui, aquesta població encara és més real. Només cal pujar al cim del Tibidabo i fer una mirada de 360º iniciant, per exemple, per Badalona i anem comptant les poblacions enganxades l’una rere l’altra fins al Prat del Llobregat després fins a Martorell, Terrassa, Sabadell, Granollers... fins a arribar a Santa Coloma. Quantes poblacions formen aquesta Barcelona?

Tenim un gran problema: ningú pot gestionar aquesta Barcelona real i un dels problemes més importants és la circulació. Tant el transport de mercaderies com l’accés a clients o a la feina és molt complex. Qualsevol persona d’aquesta autèntica Barcelona té problemes complicats per anar d’un punt a un altre i la solució més simple és anar en cotxe perquè el transport públic, tret de l’àrea de la Barcelona municipal, que és molt correcte i econòmic, és un embolic.

La gestió de la circulació en cada lloc és complexa i en molts punts molesta, perquè la solució de moure’s en cotxe provoca soroll i invasió de llocs centrals. La solució d’aquest problema no es pot centrar a disminuir la circulació de cotxes privats sinó en la creació d’un sistema de transport públic pensat amb el cap, que tingui una visió de la Barcelona real i enllaci tots els centres essencials i que, no ho oblidem, també està lligada a la resta de Catalunya.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia