Opinió

De reüll

Panorama educatiu

Entre l’alumnat de primària i secundària es dona una situació semblant a la de classe treballadora: més hores de classe no es tradueixen en un major èxit educatiu de la mateixa manera que unes llargues jornades laborals tampoc no representen una major productivitat. Així ho posa en relleu l’informe espanyol de la publicació Education at a glance 2023 (Panorama de l’educació) de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE). Segons l’informe, els alumnes de primària i secundària de l’Estat espanyol fan un total de 7.925 hores de classe, 291 més que la mitjana dels països analitzats. Un excés d’hores lectives que podria tenir relació amb el fet que un 27% dels joves d’entre 25 i 34 anys abandonessin l’ESO, la qual cosa suposa 13 punts per sobre de la taxa mitjana d’abandonament d’estudis registrat a l’OCDE (d’un 14%). I això, tenint en compte que la titulació de l’ESO és la mínima necessària a l’hora d’accedir al món laboral. I encara una altra dada per a la reflexió: el percentatge de joves d’entre 18 i 24 anys que no estudien, ni treballen, ni segueixen cap tipus de formació és del 17,2%, mentre que la mitjana a la resta de països és del 14,7%. Famílies, professors i autoritats educatives, prenguin bona nota d’aquests índexs que necessiten millorar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia