Editorial

La necessària continuïtat del Mobile

L’anunci que el Mobile World Congress (MWC) ja no només té la voluntat expressada de paraula, sinó el compromís en ferm, de quedar-se a Barcelona almenys fins al 2030 és una excel·lent notícia que tanca, o hauria de tancar, la cascada de rumors i especulacions sobre el seu futur que s’han anat sentint en els últims anys. El treball discret i compromès de diverses institucions, amb la Fira actuant com a centre gravitatori de totes elles, prestant un suport explícit i decidit per assegurar la continuïtat d’un congrés que va quedar seriosament ferit per tots els avatars de la pandèmia, ha permès segellar un acord en què, d’entrada, la capital catalana s’assegura retenir per a un període de sis anys un esdeveniment que té un impacte econòmic més que sucós. Però no tot acaba en la rendibilitat immediata i a curt termini. Perquè el Mobile també és un gran aparador que situa la ciutat a escala internacional en un sector, el de les noves tecnologies, que és més que estratègic en l’economia actual i en la que ha de venir. I, per reblar el clau, no cal tampoc menystenir el paper que juga el congrés com a far a l’hora de facilitar l’arribada o la implantació a Barcelona d’empreses, des de ‘start-ups’ fins a grans companyies, lligades a aquesta activitat.

La suma, en resum, dona com a resultat uns rèdits guanyadors, i ara només cal esperar que d’aquí al 2030 el MWC tingui el marge, i també l’astúcia, per situar-se de nou com a marca i refer-se del cop provocat per la covid. I en aquest camí per recuperar la normalitat, i el creixement com a esdeveniment, les institucions del país han de continuar sent un aliat, i no el destorb que en alguna ocasió han volgut ser. De la mateixa manera, i un cop lligada l’entesa fins al 2030, Barcelona s’ha d’alliberar de la pressió d’una eventual marxa i ha de saber esprémer més i millor les potencialitats inherents a la presència del MWC, una circumstància que potser obliga a multiplicar i donar més visibilitat i múscul a apostes com ara la Fundació Mobile World Capital, recer de programes i iniciatives en què el talent i la innovació han de ser el segell distintiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia