Opinió

De reüll

La vida en un pim-pam

La popularitat es mesura ara pel compte de ‘followers’

Des que Tik Tok va entrar a les nostres vides, juntament amb la immediatesa i la brevetat de l’Instagram, sembla que la vida passi en un pim-pam. Les xarxes socials ens han canviat la vida. En només quinze segons persones que no coneixem de res ens fan riure, ens sorprenen, ens comparteixen penes i esperances... En petits trossos de vida fem un calidoscopi de vides d’altres que, de mica en mica, es converteixen en part de la nostra. Aquesta és la màgia del Tik Tok i d’Instagram.

Quan els adolescents entren en contacte amb aquest món irreal han de lluitar amb la temptació de buscar estratègies que els facin populars. La popularitat es mesura ara pel compte de followers. I quines estratègies busquen els adolescents?

I quines estratègies tenen les famílies d’aquests adolescents (cada vegada més joves) que s’incorporen a les xarxes socials per donar eines als seus fills? La veritat és que poques. Hi ha un desconeixement profund dels canals per on es mouen els adolescents. L’única via és educar-los amb esperit crític per fer front a situacions adverses i fer-los entendre que la vida és alguna cosa més que petits vídeos de quinze segons. Que la vida, per sort, no és un pim-pam. Encara que, a vegades, ho sembli.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia