Política

opinió

‘En un puerto italiano'

Soraya i De la Serna visiten el Prat per les obres del tren a la T-1 i ignoren del tot l'endarreriment a Sagrera

Va arribar la vicepresidenta del govern espanyol amb 45 minuts de retard, segons l'hora anunciada, potser una mica desorientada, perquè això de tenir despatx a Madrid i a Barcelona segur que desorienta perquè un no sap mai on posa els peus ni on té el cap; potser una mica marejada, perquè els vols no sempre són tan plàcids com un voldria, i el cert és que per un moment va semblar que no sabia ben bé on era. El primer que va fer ahir Soraya Sáenz de Santamaría quan va estar davant del micròfon que l'esperava al bell mig de les pistes de l'aeroport del Prat per dirigir-se a un grup d'empresaris de la construcció que formen la UTE encarregada d'executar el projecte de l'arribada del tren fins a la terminal T-1, i als periodistes que eren allí per aixecar acta de l'acte, va ser confondre's i començar a parlar de les obres al “port, ai, perdó, l'aeroport”.

Un lapsus el pot tenir tothom, però quan el discurs es desacredita des del minut zero el que ve al darrere ja no té cap importància i, de fet, no en va tenir cap, perquè Soraya Sáenz de Santamaría va venir a Barcelona a no dir res de nou i a vendre com a gran eslògan el que més que un mèrit és una obligació: “El compromís del govern d'Espanya amb les infraestructures de Catalunya.”

I serà o no casualitat, però la vicepresidenta i el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, van aterrar a Barcelona a fer bandera d'inversions milionàries claus pel “desenvolupament de Catalunya i Espanya” precisament l'endemà mateix que un exèrcit de fiscals i guàrdies civils atiessin la foguera judicial que posa en dubte la netedat de l'obra pública que es fa des de les administracions catalanes.

La visita llampec –arribar, besamans amb els senyors i senyores de les constructores, escoltar quatre explicacions, quatre declaracions a la premsa sense acceptar cap pregunta i marxar rabent com una miss Marschall qualsevol– es va produir poques hores després que el Palau de la Generalitat fos el marc d'una reunió de la taula estratègica del corredor mediterrani, on es va posar sobre la taula la necessitat d'activar diverses obres prioritàries que depenen, totes elles, dels pressupostos i la generositat de l'Estat, entre les quals les de l'estació de l'AVE a la Sagrera aturades des de fa mesos. La visita d'ahir a Catalunya per parlar expressament d'obres ferroviàries era el moment ideal per saber alguna cosa més del futur d'aquest projecte clau pel desenvolupament urbanístic dels barris del nord de Barcelona, però ni Soraya ni De la Serna van dir-ne ni mitja paraula.

El ministre sí que va parlar dels 9 milions de passatgers que es beneficiaran del tren a la T-1, dels 19 minuts amb què es farà el trajecte des de l'estació de Sants i dels 285 milions que costarà l'obra. No va dir, però, que el pressupost s'ha enfilat 13 milions des que es va posar la primera pedra, el juliol del 2015, ni tampoc va dir quan es podrà estrenar el servei. “El desembre del 2018 s'acabarà la primera fase d'obres”, va dir De la Serna, que no hauria estat de més que es comprometés a posar data a la segona fase, consistent a posar les vies perquè els trens hi puguin circular.

Però millor que no digués res perquè ahir a les pistes de l'aeroport del Prat les paraules se les enduia el vent, perquè n'hi feia, i sent com és un espai obert i de cara al mar, quan bufa es nota. Qui sap si bufava per esbandir les paraules que també va pronunciar Soraya, “diàleg, estabilitat institucional”, i per endur-se-les lluny, mar enllà. Aquí ja no enreda ningú; “en un puerto italiano”, qui ho sap.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

portugal

Luís Montenegro anuncia la composició del nou govern

barcelona
terrorisme

Estat Islàmic crida a fer atacs a Europa i els EUA per Gaza

barcelona

Sílvia Paneque tornarà a ser la cap de llista del PSC

GIRONA
argentina

Els insults de Milei a Petro provoquen una crisi diplomàtica amb Colòmbia

barcelona
Política

Mor Conxita Tarruella, històrica d’Unió

guerra a gaza

El TIJ ordena a Israel garantir l’entrada d’ajuda humanitària a Gaza

barcelona
Política

Mor Joe Lieberman, l’exsenador estatunidenc que volia acabar amb la violència dels videojocs

guerra a gaza

Els EUA critiquen la relatora de l’ONU per als territoris palestins ocupats

barcelona
guerra a europa

Rússia llança 28 drons i míssils contra Ucraïna en un atac dirigit sobretot al sud

barcelona