Política

Wolfgang Schomburg: “Puigdemont sempre va actuar pacíficament, això a Alemanya mai es podria castigar”

L’advocat alemany de l’expresident defensa els jutges d’Schleswig-Holstein de les crítiques de Llarena

El lletrat insta l’Estat espanyol a entendre que és “impossible resoldre” el conflicte català “amb el dret penal”

L’advocat alemany del president Carles Puigdemont, Wolfgang Schomburg, ha celebrat la retirada de l’euroordre, que considera un “èxit” i una conseqüència “lògica” de la seva feina els últims mesos. El Tribunal Suprem (TS) espanyol ha decidit retirar l’euroordre contra Puigdemont i els cinc altre polítics a l’estranger després que el tribunal d’Schleswig-Hosltein tombés la rebel·lió.

En una entrevista amb l’ACN, Schomburg ha recordat que el seu client “sempre va actuar pacíficament” i mai hauria estat condemnat a Alemanya per rebel·lió. “Era imperatiu que els jutges decidissin com ho van fer, cap altre tribunal a Alemanya hagués arribat a una conclusió diferent”.

El lletrat ha defensat els jutges alemanys de les crítiques del magistrat Pablo Llarena. Segons ell, van fer un argumentari “excel·lent” i van complir en tot moment amb els procediments marcats en el sistema de les euroordres. “No és normal, per dir-ho educadament, que els jutges d’una zona europea disputin les decisions d’altres jutges”, ha apuntat.

En aquest sentit, ha recordat que el sistema de les euroordres preveu “automatismes” per alguns crims, on inclou el de la malversació, però no en la rebel·lió. “Era obligatori comprovar si (l’1-O) seria condemnable d’acord amb la llei del país, en aquest cas, d’Alemanya. I després d’un debat seriós, els jutges van arribar a la conclusió que no”, ha explicat.

L’advocat ha sostingut que el cas està relacionat “amb el dret a la manifestació i a l’associació” i, bàsicament, amb els “drets fonamentals” de la Unió Europea. A més, Schomburg assegura que l’opinió pública alemanya “està a favor de Puigdemont”. “Va ser molt difícil de digerir que es tractés com una qüestió criminal un tema relacionat amb el dret de l’autodeterminació”, explica.

Pel que fa a l’extradició per malversació, ha indicat que el tribunal d’Schleswig-Holstein “no podia fer res més” perquè al ser “un delicte fiscal, i no polític” havia d’oferir l’extradició.

El lletrat del líder de JxCat ha instat l’Estat espanyola a entendre que és “impossible resoldre” el conflicte català “amb el dret penal” i confia que això pugui permetre a l’expresident tornar a Catalunya “en el futur proper”.

“Els polítics raonables han de poder resoldre aquest problema sense la intervenció del dret penal”, ha insistit. De fet, voldria que “tot el cas caigués”, també a l’Estat, arran de les decisions preses a l’estranger.

Mentrestant, Puigdemont i la resta d’exconsellers, “podran viatjar per la Unió Europea”, ha assenyalat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El Consell de la República replica la carta oberta dels exmembres de l’Assemblea de Representants

Barcelona
crisi de refugiats a l’Al Karabakh

L’Azerbaidjan deté a l’exprimer ministre karabakhià

barcelona
política

El PSC reclama millores al carrer Sant Medir de Fontajau

girona

El PP veu l’independentisme “incompetent” amb la clau de la governabilitat espanyola

BARCELONA
estat espanyol

La fiscalia rebutja paralitzar les exhumacions de víctimes del franquisme a Cuelgamuros

barcelona

Carrizosa centra el debat en Pedro Sánchez i Aragonès li recorda que està al Parlament

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Kíiv diu que exmercenaris de Wagner han tornat a combatre a Ucraïna

barcelona
corea del nord

Corea del Nord deporta el soldat nord-americà que va entrar al seu territori

barcelona
política

Aliança Catalana es queda sol defensant un manifest sobre el 17-A durant el ple de Ripoll

ripoll