Política

Qüestió d’interpretacions

L’impacte de la Diada i les seves conseqüències van ser tema del dia a la immensa majoria de mitjans espanyols fins que va dimitir la ministra Montón

La retransmissió de la manifestació al 24H de TVE causa indignació en l’unionisme

Si bé la Diada no ha existit a la immensa majoria de mitjans de comunicació espanyols durant la vigília i els dies previs, ahir no es van estalviar espais ni titulars sobre la jornada i tampoc van perdre el temps a menystenir el caràcter massiu de la manifestació d’ahir a la tarda. Això sí, cadascú hi va trobar el seu contrapunt. L’Abc, per exemple, es va centrar en la tensió entre l’independentisme i el govern i els partits que el representen, assegurant que “l’independentisme posa Torra al seu punt de mira”, amb una petició verbalitzada per la presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie: “No ens digueu ara que l’1-O no era un referèndum.”

Més curiós va ser el pluralisme interpretatiu de la manifestació. Mentre que El País la definia com una “multitudinària protesta per la llibertat dels presos independentistes” –també La Razón apostava per aquesta via amb un “centenars de milers de persones demanen la llibertat dels presos polítics i exiliats”–, El Confidencial va veure una cosa del tot diferent, proclamant l’èxit de la resposta ciutadana a la crida de l’ANC, però va remarcar el seu fracàs perquè no va aconseguir el to “dramàtic” que pretenia per l’existència de presos polítics i exiliats. La seva visió era que ni aquest fet ni les crides dels polítics en aquest sentit havien canviat res, i qualificava d’“alegre, festiva i triomfant” la manifestació. Hores després, va agafar-se al particular recompte de Societat Civil Catalana per plantejar el dubte sobre l’assistència.

El Español va optar per menystenir directament la manifestació i la reivindicació, i es va recrear en l’himne d’Espanya que va sonar des d’un balcó de la Diagonal durant la mobilització. “Vecinos de la Diagonal revientan la «ola sonora» de la Diada con el himno de España”, titulaven a la seva portada, al costat de la “contra-Diada” de Cs.

La Sexta, un cop més, va fer una àmplia cobertura de la Diada, en sessió de matí i tarda, com TVE, que va emetre Los desayunos des de la Ciutadella i el canal 24 Horas la manifestació de la tarda en directe, cosa que li va valer moltes crítiques a les xarxes. A Telecinco, Ana Rosa Quintana resumia la Diada a la seva manera: “Es la misma historia de siempre, el problema es que siempre va a peor.” Al vespre, tot el protagonisme va passar a la dimissió de la ministra Montón.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Podem insta Joan Carles I per carta a anar al Congrés

madrid

L’acord pactat amb la UE fa trontollar el govern britànic

Brussel·les

L’SNP demana la mateixa oportunitat que Irlanda del Nord

Londres

ERC opta per anar a Europa només amb les esquerres

Barcelona

May afronta una rebel·lió interna

Londres

Capellans catalans insten a fer pedagogia del diàleg a l’Església

barcelona

Govern, PSC i comuns enceten avui un espai de diàleg incert

barcelona
RAMON MOLINER

“Som optimistes de cara als Jocs del 2030”

ALP

Brussel·les avança els plans per tancar el pacte

brussel·les