Política

L’Estat diu ara que la data del 2024 per pagar per l’ús de les carreteres “és orientativa”

Ribera assegura que “se cercarà el consens” i no s’aplicarà fins que hi hagi recuperació econòmica

Calvet diu que la proposta arriba “tard i malament”

Aigua al vi. Com ha passat en tantes altres ocasions en què els governs espanyols han enviat documents de treball amb propostes econòmiques a la Unió Europea, ahir, el de Pedro Sánchez també va aigualir, mentre les crítiques continuaven arribant d’entitats i administracions, la proposta de fer pagar per l’ús de totes les carreteres a partir de l’any 2024 . La vicepresidenta quarta del govern espanyol i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, va remarcar ahir que el compromís d’introduir peatges a tota la xarxa viària espanyola el 2024 es desenvoluparà cercant “el màxim consens” i no s’aplicarà “fins que estigui consolidada la recuperació” econòmica. Ribera va subratllar que la mesura encara “no està definida ni perfeccionada” i s’hi està treballant. La vicepresidenta hi va afegir que caldrà integrar en la proposta “respostes adequades a col·lectius que necessitin alguna mena de matís”. En la mateixa línia, la ministra i portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, va sentenciar que la data del 2024 per implantar els peatges a les autovies “pot ser orientativa” i que sempre dependrà de la recuperació econòmica i que es torni als nivells de creixement del PIB anteriors a la pandèmia.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, per la seva banda, va acusar, en una entrevista a Catalunya Ràdio, el govern espanyol d’“anar tard i malament, com sempre” i va reiterar la seva aposta per la vinyeta. “És una directiva europea que volem que es pugui aplicar a Catalunya. Tenim un model definit, d’implementació molt ràpida amb tarifa plana i permetria progressivament anar a una tarifació per ús”, va assenyalar Calvet. El conseller va recordar que els ingressos de la vinyeta anirien destinats a la millora del transport públic, a mantenir les carreteres o a donar subvencions a empreses i persones individuals per ambientalitzar les flotes.

“L’Estat espanyol ha fet com si sentis ploure. Ho ha anat negant; advertíem que seria d’obligat compliment per Europa i al final quan presenten els papers han d’incloure el concepte”, hi va afegir Calvet, que va lamentar que el govern espanyol ho anunciï de manera “equívoca” i a pocs mesos de la finalització de les concessions de diverses autopistes de peatge a Catalunya.

LA FRASE

La proposta cercarà el consens i no s’aplicarà fins que arribi la recuperació econòmica
Teresa Ribera
Ministra de Transició Ecològica


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La premsa internacional destaca els indults com un “pas important cap a la desactivació de les tensions”

Brussel·les

Els exiliats adrecen una carta als eurodiputats i els diuen que els indults són una resposta a la resolució “explícita” del Consell d’Europa

Brussel·les

Colau constata l’inici d’una nova etapa però demana valentia per dialogar i trobar solucions “que hauran de ser votades”

barcelona

La majoria de la investidura rebutja la proposició de Llei del PP per impedir els indults a condemnats per sedició

Madrid

Els sindicats celebren l’aprovació dels indults com una “oportunitat” per tornar a la negociació política

barcelona

JxCat manté l’“escepticisme” amb la taula de diàleg després de la concessió dels indults

barcelona

María Jesús Montero creu que els indults no garanteixen solucionar el conflicte a curt termini

madrid

Aragonès, a Sánchez: “És l’hora de l’amnistia i d’un referèndum acordat”

barcelona

Mauri assegura que Cuixart rep l’indult “amb les seves conviccions, valors i ideals més reforçats que mai”

barcelona