Política

política

Illa refreda les expectatives d’una aprovació ràpida dels pressupostos

El líder dels socialistes insinua que a principis del 2023 encara s’estarà debatent

“Estem disposats a arribar a un acord”, diu el primer sectari del PSC

El primer secretari dels socialistes catalans, Salvador Illa, ha afirmat avui que la negociació amb el Govern sobre els pressupostos està només “al principi del principi” i ha avisat que no estaran aprovats l’1 de gener i no serà culpa del PSC, obert a negociar des d’agost. Illa ha fet aquestes declaracions a París on s’ha reunit amb l’alcaldessa Anee Hidalgo.

“Treballarem amb tota la intensitat, però els pressupostos no estaran aprovats l’1 de gener del 2023 i el responsable no som nosaltres, el responsable és el senyor Aragonès”, ha dit Illa en unes declaracions durant un viatge institucional a París, on s’ha vist amb l’alcaldessa Anne Hidalgo.

Illa ha respost així a les paraules d’ahir del president de la Generalitat que va apuntar als tres interlocutors, PSC, Junts i Comuns, i els va demanar generositat i pensar en la situació de crisis que viu el país. Les paraules d’Illa també arriben l’endemà que representants del govern i del seu partit es reunissin per debatre sobre els pressupostos.

El líder del PSC ha assegurat que el seu partit posarà tota la voluntat per negociar i examinarà la proposta del Govern sense demora, però ha advertit que exigirà un diàleg seriós i no es tractarà tan sols d’”un hospital més o una carretera més”.

“Estem disposats a arribar a un acord. Ull, no per rescatar a un govern que és un govern fallit, des del nostre punt de vista, que és el Govern d’Aragonès, sí per evitar que la ciutadania de Catalunya pagui els plats trencats”, ha subratllat.

Segons Illa, la demora en la tramitació dels pressupostos només es pot atribuir al fet que el govern “ha trigat” a enviar tota la documentació sobre el detall dels comptes que proposa de cara a l’any vinent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

FRANCESC COLOMÉ I TENAS
ALCALDE DE LES FRANQUESES DEL VALLÈS (JUNTS)

“Ser Vila Europea de l’Esport l’any vinent serviria per situar-nos al mapa”

estat francès

El carrer manté el torcebraç amb Macron

unió europea

La UE reitera el seu suport al pla de pau de Zelenski davant el xinès

estat espanyol

La renúncia d’una vocal del CGPJ reobre el debat d’una dimissió en bloc

madrid
estat francès

El carrer manté el torçebraç amb Macron per les pensions

barcelona

Toni Arimany (Junts) esbossa el seu projecte per la Vall d’en Bas amb el suport de Giró

La Vall d’en Bas

El Parlament rebutja ampliar l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar

barcelona

Presentació del candidat de Junts d’Hostalric

HOSTALRIC
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els líders europeus prioritzen el pla de pau de Zelenski davant el plantejat per la Xina

barcelona