Política

La Sindicatura de Comptes detecta “fraccionament indegut” de contractes al CTTI i a Parcs i Jardins de Barcelona

’òrgan fiscalitzador diu que es van adjudicar de manera separada els mateixos serveis als mateixos proveïdors

La Sindicatura de Comptes ha fet públics dos informes que detecten “fraccionament indegut” de contractes en l’exercici del 2019 del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) i en els comptes de Parcs i Jardins de Barcelona corresponents al 2018. L’òrgan fiscalitzador assenyala irregularitats en els alguns contractes menors. En l’informe sobre el CTTI, la Sindicatura conclou que es van contractar “els mateixos serveis o subministraments amb els mateixos proveïdors i objectes contractuals de manera recurrent”. I, pel que fa a l’entitat pública de l’Ajuntament de Barcelona, detecta “incidències” relacionades amb la contractació separada de prestacions que haurien d’haver estat objecte d’un únic contracte”.

La Sindicatura de Comptes assegura que el “fraccionament indegut del contracte” suposa un incompliment dels articles 99.2 i 118.3 de la Llei de contractes del sector públic.

En el cas del CTTI, l’òrgan fiscalitzador també diu que en alguns contractes revisats “s’ha incomplert la prohibició, vigent en l’exercici fiscalitzat, de subscriure contractes menors amb un mateix proveïdor que individualment o conjuntament superessin els valors màxims autoritzats per a aquests tipus de contractes”.

A més, afirma que l’ampliació de serveis o subministrament de vint contractes aprovats en un pla de continuïtat extraordinari “no s’adeqüen a la normativa vigent”.

Des del 2017 que el CTTI no s’havia sotmès a cap auditoria de compliment de les mesures de seguretat en el tractament de dades de caràcter personal “contràriament a la normativa aplicable que estableix que com a mínim ha de ser una auditoria biennal”.

Pel que fa a Parcs i Jardins de Barcelona, l’informe diu que l’Institut no va publicar la informació relativa als contractes menors, contràriament al que estableix la normativa. I en els contractes licitats mitjançant el procediment negociat, “no hi consta que s’hagués dut a terme el procés de negociació dels aspectes subjectes a negociació, contràriament al que preveu la normativa”.

La Sindicatura afirma que l’Institut “no disposava d’una estructura adequada per gestionar, controlar i realitzar actuacions d’inspecció de les concessions de l’ús privatiu de domini públic dels parcs i jardins municipals, ni tampoc disposava d’un reglament o document per a l’establiment dels cànons, els quals no s’han actualitzat al llarg dels anys”. En l’exercici 2018, 25 de les 40 concessions no estaven en vigor, segons l’informe corresponent a aquest any.

En l’àmbit del personal, 53 treballadors eren de plantilla de l’Institut, però treballaven per a l’Ajuntament, per la qual cosa haurien d’estar en plantilla del consistori. Per altra banda, el gerent de l’Institut formava part de la plantilla de l’Ajuntament de Barcelona, sense cap càrrec entre ambdues entitats pel cost de les seves tasques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

CUP: alternativa a la “sociovergència republicana”

Barcelona
DAVID POY I MARTÍNEZ
PORTAVEU DE L’OPOSICIÓ A ROQUETES (MOVEM)

“Roquetes no té oferta d’habitatge en condicions perquè no s’ha previst res”

ROQUETES

Propaganda d’estat

Barcelona

Scholz busca 88 Leopard

Berlín

Actes amb motiu del Dia Nacional de l’Exili i la Deportació

LA JONQUERA

Lluís Campmajor, cap de llista d’Activa Vidreres

Vidreres

Raimon Trujillo, cap de llista de Junts a Palamós

palamós
Conflicte bèl·lic a l’est d’Europa

El ministre de Defensa ucraïnès deixa el càrrec

.
Iran

Khamenei amnistia a part dels condemnats per les protestes

Teheran