Política

Intercanvi de foc entre Israel i Gaza

L’aviació israeliana ataca la Franja després del llançament de cinc coets des de l’enclavament palestí

Tres dels projectils són destruïts per la defensa antimíssils, un cau en una zona despoblada i l’altre, dins la Franja

Israel i Gaza han protagonitzat aquest divendres a la matinada un intercanvi de foc, en una nova escalada de violència a la zona després de la mort dijous d’una desena de palestins a la Cisjordània ocupada a mans de les forces israelianes.

Els atacs han començat des de Gaza amb el llançament de cinc coets que han fet sonar les alarmes antimíssils a les àrees israelianes que limiten amb l’enclavament costaner. Tres projectils han estat interceptats pel sistema de defensa aèria d’Israel, una altre ha caigut en una zona despoblada i el cinquè, a dins la Franja de Gaza, segons un portaveu de l’Exèrcit israelià citat per l’agència EFE.

Els avions de combat israelians s’han enlairat per respondre a l’atac i han disparat diversos projectils contra el territori palestí. “En resposta als atacs amb coets des de la Franja de Gaza, les Forces de Defensa d’Israel han bombardejat un centre subterrani de fabricació de coets de l’organització terrorista Hamas a Maghazi, al centre de la Franja”, ha indicat el portaveu. Aquests coets no han provocat danys materials ni víctimes personals.

La mateixa font ha assegurat que “aquest atac obstaculitzarà significativament els esforços d’intensificació i armament de Hamas”, el moviment islamista que governa de facto a la franja costanera des de 2007. Israel considera Hamas “responsable de tota activitat terrorista que emani de la Franja de Gaza” i ha advertit l’organització que “s’enfrontarà a les conseqüències de les violacions de la seguretat contra Israel”, ha indicat l’Exèrcit.

El ministre israelià de Defensa , Yoav Gallant, ha instat les seves forces a “estar preparades per a l’acció amb una varietat de mesures ofensives i objectius d’alt interès, en cas que sigui necessari continuar actuant”.



Crida de Zelenski a impedir que Rússia reprengui la iniciativa

BARCELONA

Atacs d’Israel a Hamàs al nord de Gaza i contra Hezbol·là al Liban

BARCELONA

Mas Guix plantarà dilluns el Consell de Política Fiscal i Financera

barcelona

CCOO i UGT demanen una pujada de l’indicador de renda de suficiència

BARCELONA
política

Els comuns i Junts, els que més retenen el vot

barcelona
Guerra al Pròxim Orient

Guterres parla d’“abisme” a Gaza i l’OMS avisa del col·lapse sanitari

Barcelona

Le Pen a la banqueta per malversació de fons públics europeus

barcelona

La UE destinarà 125 milions en ajuda humanitària per a Gaza i Cisjordània el 2024

barcelona

Hamàs acusa Israel de la mort de diversos ostatges

barcelona